اعتراض کارگران اروپایی به واردات فولاد از چین

اعتراض کارگران اروپایی به واردات فولاد از چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران کارگر و مسئول صنعت فولاد اروپا در اعتراض به واردات محصولات کشور چین، روز دوشنبه در مقابل مقر نهادهای اتحادیه اروپا در بروکسل دست به تظاهرات

آگهی

هزاران کارگر و مسئول صنعت فولاد اروپا در اعتراض به واردات محصولات کشور چین، روز دوشنبه در مقابل مقر نهادهای اتحادیه اروپا در بروکسل دست به تظاهرات زدند.

یکی از کارگران گفت: «ما نمی توانیم فولاد تولیدی خود را بفروشیم، زیرا محصولات چینی خیلی ارزان هستند. ادامه این روند موجب بیکاری همه ما خواهد شد.»

آندره گووس، یکی از مقام های صنعت فولاد اظهار داشت: «چین خیلی بیش از مصرف خود تولید می کند. در واقع این کشور می تواند نیاز آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و کشورهای دیگر را تامین کند. ظرفیت تولید بالایی دارند بنابرین به شکستن قیمت “دامپینگ” متوسل می شوند.»

آنتونیو تایانی، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا به ذکر مثالی فوتبالی، قوانین رقابت را ناعادلانه می خواند. او بیان کرد: «باید به قوانین احترام گذاشت. در فوتبال ۱۱ نفر به مصاف ۱۱ نفر می روند. رقابت کنونی بین ۹ نفر در برابر۱۳ چینی است. همه باید قوانین را رعایت کنند و همچنین باید شرایط “وضعیت اقتصادی بازار” با تاخیر اجراء شود.»

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز در بروکسل گفت: «قدرت تظاهرکنندگان موجب شد تا در رویدادی کم سابقه رئیس کمیسیون اروپا با رهبران کارخانه ها و اتحادیه های کارگری ملاقات کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احتمال وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟