حمله به معترضان هندی پیش از دادگاه فعال دانشجویی

حمله به معترضان هندی پیش از دادگاه فعال دانشجویی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از دانشجویان و خبرنگاران هندی که روز چهارشنبه برای اعتراض به محاکمه یک دانشجو تجمع کرده بودند، هدف حمله و سنگ پرانی چند وکیل نزدیک به حزب ملی

آگهی

گروهی از دانشجویان و خبرنگاران هندی که روز چهارشنبه برای اعتراض به محاکمه یک دانشجو تجمع کرده بودند، هدف حمله و سنگ پرانی چند وکیل نزدیک به حزب ملی گرای حاکم، بهاراتیا جاناتا قرار گرفتند. دانشجوی متهم که کانهایا کومار نام دارد و رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه لعل نهرو، بزرگترین دانشگاه هند است، هفته گذشته به دلیل اعتراض به اعدام مخفیانه یکی از جدایی طلبان کشمیر در سال ۲۰۱۳ دستگیر شده بود.

کومار لحظاتی پیش از آغاز محاکمه، در محوطه دادگاه باز هم مورد حمله قرار گرفت. طارق انور، خبرنگار هندی که شاهد وقایع روز چهارشنبه بود در مورد ضرب و شتم کومار می گوید: «او را به داخل محوطه هل دادند و بی رحمانه شروع به کتک زدن کردند. او بر زمین افتاده بود و آنها لگدش می زدند.»

سازمان عفو بین الملل و برخی روشنفکران جهان از جمله نوام چامسکی آمریکایی و اورهان پاموک، نویسنده اهل ترکیه، ناندرا مودی نخست وزیر هند را متهم کرده اند که به بهانه مبارزه با فتنه انتقادهای دانشجویی را سرکوب می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پیکر زن میدان جنگ نیست»؛ زنان هندی خانه فرد مظنون در پرونده تجاوز جنسی را به آتش کشیدند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند