«پزشکان بدون مرز» خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره حمله هوایی به بیمارستان در سوریه شد

«پزشکان بدون مرز» خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره حمله هوایی به بیمارستان در سوریه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«پزشکان بدون مرز» روز پنجشنبه خواستار این شدند که درباره حمله هوایی به بیمارستان تحت نظارت این سازمان در شمال سوریه «تحقیقاتی مستقل» صورت گیرد. در

آگهی

«پزشکان بدون مرز» روز پنجشنبه خواستار این شدند که درباره حمله هوایی به بیمارستان تحت نظارت این سازمان در شمال سوریه «تحقیقاتی مستقل» صورت گیرد.

در جریان حمله هوایی روز دوشنبه به بیمارستان شهر معره نعمان در استان ادلب ۹ پرسنل پزشکی و ۱۶ بیمار جان باختند.

جوآن لیو٬ رئیس «پزشکان بدون مرز» گفته است که «احتمالا نیروهای ائتلافی به رهبری دولت سوریه» این بیمارستان را بمباران کرده اند. او همچنین افزوده است: «آشکار است که حکومت سوریه کمک رسانی انسان دوستانه به مناطق تحت کنترل مخالفانش را غیرقانونی می داند.»

بر اساس گزارشی که «پزشکان بدون مرز» روز پنجشنبه منتشر کرده است در سال ۲۰۱۵ مراکز وابسته به این سازمان در سوریه ۹۴ بار مورد حمله هوایی قرار گرفته اند که منجر به مرگ ۸۱ تن از پرسنل این سازمان شده است.

سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که تنها در جریان حملات هوایی روز دوشنبه به ۵ مرکز بهداشتی و ۲ مدرسه در مناطق تحت کنترل شورشیان مخالف بشار اسد دست کم ۵۰ غیرنظامی کشته شده اند.

این در حالی است که شامگاه چهارشنبه حدود یکصد کامیون حامل کمک های انسان دوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ موفق شدند وارد پنج حومه شهر دمشق شوند که مدتی است تحت محاصره نیروهای بشار اسد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند