پاپ: سقط جنین شر مطلق است

پاپ: سقط جنین شر مطلق است
Copyright 
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان هنگام بازگشت به ایتالیا در جمع خبرنگاران بار دیگر بر موضع واتیکان درباره ممنوعیت سقط جنین تاکید کرد، اما در عین

آگهی

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان هنگام بازگشت به ایتالیا در جمع خبرنگاران بار دیگر بر موضع واتیکان درباره ممنوعیت سقط جنین تاکید کرد، اما در عین حال گفت که باید بین این موضوع و جلوگیری از بارداری تفاوت قایل شد.

رهبر کاتولیک های جهان افزود که سقط جنین تنها یک اقدام ضد دینی نیست بلکه عمل غیرانسانی، جنایت و شر مطلق است، در صورتی که جلوگیری از بارداری گناه کبیره نیست و در برخی موارد کلیسا اجازه استفاده از وسایل ضد بارداری داده است.

پاپ فرانچسکو در بخشی از سخنان خود به اقدام پاپ پل ششم اشاره کرد که در فاصله سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ میلادی به پیروان مسیحیت در کنگو اجازه داده بود برای جلوگیری از بارداری ناشی از تجاوز نظامیان از وسایل ضد بارداری استفاده کنند.

مساله جلوگیری از بارداری و سقط جنین به ویژه پس از انتشار وسیع ویروس زیکا در کشورهای آمریکا لاتین مطرح شده است. این ویروس موجب افزایش عارضه میکروسفالی و تولد نوزاد با اختلالات عصبی می شود، به همین دلیل سازمان ملل متحد از کشورهای قربانی ویروس زیکا خواسته است که اجازه دهند در صورت لزوم سقط جنین انجام شود.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین به دلیل اعتقادات مذهبی استفاده از روش های جلوگیری بارداری و سقط جنین را ممنوع یا به شدت محدود کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقق رویای کشف واکسن زیکا، دست کم تا هجده ماه دیگر

نشست وزیران بهداشت آمریکای جنوبی برای مقابله با ویروس زیکا

ویروس زیکا چیست؟