با برلیناله: «چهار راه ۴۸» در جستجوی برابری در اسراییل

با برلیناله: «چهار راه ۴۸» در جستجوی برابری در اسراییل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «چهار راه ۴۸» (Junction 48) داستان دو جوان فلسطینی درگیر با مشکلات اجتماعی و سرکوب سیاسی در اسراییل است. در این فیلم، کریم یک جوان عرب فلسطینی

آگهی

فیلم «چهار راه ۴۸» (Junction 48) داستان دو جوان فلسطینی درگیر با مشکلات اجتماعی و سرکوب سیاسی در اسراییل است. در این فیلم، کریم یک جوان عرب فلسطینی در منطقه محروم تل آویو است که به خرید و فروش مواد مخدر آلوده شده است. اما آشنایی با نمار، خواننده هیپ هاپ زندگی او را عوض کرده و موسیقی زبان مشترک آنها می شود.

اودی الونی، کارگردان اسراییلی فیلم می گوید: «هدف نزدیک کردن جوانان اسراییلی و فلسطینی از طریق موسیقی است. رسیدن فیلم به فستیوال برلین، به خودی خود یک موفقیت است.»

بازیگر فیلم تامر نفار، رپر ۳۷ ساله عرب اسراییلی با اشاره به همکاری با کارگردان ۵۶ ساله اسراییلی میگوید: «از سال ۲۰۰۰ با هم در تظاهرات و پارتی های زیادی بودیم. در دنیای هم حضور داشتیم. او در خیلی از کنسرت های من بوده است. یک ویدیو کلیپ من را کارگردانی کرده و من تهیه کننده فیلم های او بودم. مسئله نسل قدیم و جدید نیست. بلکه مسئله ساختن نسل بهتر است.»

فیلم «چهار راه ۴۸» روایتی از برابری در اسراییل است. شخصیتهای فیلم نماد نسل تازه ای هستند که با وجود مشکلات و سرکوب ها در جستجوی زندگی عادی از راه عشق و موسیقی است. فیلم «چهار راه ۴۸» در بخش پانارومای جشنواره فیلم برلین شرکت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد