نگاه مردم بریتانیا به همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا

نگاه مردم بریتانیا به همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از گذشت کمتر از یک سال از انتخابات بریتانیا، نخست وزیر این کشور با عمل به مهم ترین وعده انتخاباتیش، تاریخ همه پرسی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا

آگهی

پس از گذشت کمتر از یک سال از انتخابات بریتانیا، نخست وزیر این کشور با عمل به مهم ترین وعده انتخاباتیش، تاریخ همه پرسی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

نخست وزیر بریتانیا پس از نشست سران این اتحادیه در روز جمعه گفت که به خواسته های خود رسیده است و در این همه پرسی از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می کند. آقای کامرون، در جلسه فوق العاده ای با اعضای کابینه دولت خود تلاش کرد که آنها را به حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا راضی کند.

یک بریتانیایی می گوید: «نکته ای که به ذهنم می رسد این است که در چند هفته اخیر، دیوید کامرون و وزیران کابینه و مقامهای اروپایی مشغول بزک کاری اوضاع بوده اند، در حالی که به نظر من هیچ چیز عوض نشده است.»

فرد دیگری می گوید: «به نظر من بریتانیا بدون اروپا دوام نمی آورد و بسیاری از شرکتها و کسب و کارها عرصه رقابت را به کشورهای دیگر اروپا واگذار می کنند.»

آقای کامرون گفته است که به بریتانیا «موقعیت ویژه ای» که به دنبالش بود اعطا شده است. این در حالی است که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفته است که این توافق، امتیاز خاصی به بریتانیا نمی دهد.

یکی از اهالی بریتانیا می گوید: «من از این موضوع خرسند نیستم که تصمیمهای کشور ما خارج از مرزهای ما و خارج از کنترل ما گرفته می شود. من حس می کنم که کنترل مرزهایمان را از دست داده ایم. من با این موضوع که اهالی اروپای شرقی به اینجا بیایند و زندگی کنند مشکلی ندارم اما باید به قوانین ما احترام بگذارند.»

فرد دیگری می گوید: «بسیاری از افراد فقط برای دریافت امکانات رفاهی به اینجا می آیند.»

بر اساس توافق صورت گرفته بین بریتانیا و اتحادیه اروپا، الزام دولت بریتانیا در خصوص پرداختهای رفاهی به مهاجران اروپایی به این کشور برای مدت هفت سال برداشته می شود. از طرفی بریتانیا مجبور نخواهد بود که پیمان مالی یورو را بپذیرد و واحد پول خود را به یورو تغییر دهد. در عین حال کشورهای عضو یورو نمی توانند نسبت به شرکتهای بریتانیایی به دلیل این که از واحد پول یورو استفاده نمی کنند تبعیضی اعمال کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟

یک نظرسنجی: اکثر بریتانیایی‌ها اکنون موافق پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا هستند