افزایش شمار کودکان پناهجوی غرق شده در دریای اژه

افزایش شمار کودکان پناهجوی غرق شده در دریای اژه
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به طور میانگین هر روز دو کودک پناهجو بر اثر غرق شدن در آب های شرق مدیترانه جان خود را از دست می دهند. این خبر دردناک که روز جمعه از سوی کمیساریای

آگهی

به طور میانگین هر روز دو کودک پناهجو بر اثر غرق شدن در آب های شرق مدیترانه جان خود را از دست می دهند. این خبر دردناک که روز جمعه از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام شد، شامل کودکان غرق شده در دیگر مناطق دریای مدیترانه نمی شود.

ویلیام اسپیندلر، افسر ارتباطات کمیساریای عالی پناهندگان گفت: «هم اینک کودکان ۳۶ درصد کل آمار پناهجویان را تشکیل می دهند و با این درصد بالا، احتمال غرق شدن تعداد بیشتری از آنان در دریای اژه میان ترکیه و جزایر یونان بسیار افزایش یافته است. در طول شش هفته نخست سال ۲۰۱۶، از ۸۰ هزار نفری که از بخش شرقی دریای مدیترانه عبور کردند، ۴۱۰ نفر در آب غرق شدند. به این ترتیب تعداد غرق شدگان نسبت به همین مدت در سال گذشته میلادی ۳۵ برابر شده است.»

از زمانی که تصویر آیلان کردی، کودک غرق شده در دریای اژه جهانیان را تحت تأثیر قرار داد، دست کم ۳۴۰ کودک دیگر در این منطقه غرق شدند. این کودکان که عمدتا سوری هستند، به همراه خانواده های خود به قصد رسیدن به خاک اروپا با قایق های بادی به دریا می زنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد