پاپ از کشورهای کاتولیک خواست امسال کسی را اعدام نکنند

پاپ از کشورهای کاتولیک خواست امسال کسی را اعدام نکنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو روز یکشنبه همزمان با دعوت از مقامات کشورهای کاتولیک به عدم اجرای احکام اعدام در سال ۲۰۱۶، اظهار امیدواری کرد مجازات اعدام در تمام کشورها

آگهی

پاپ فرانچسکو روز یکشنبه همزمان با دعوت از مقامات کشورهای کاتولیک به عدم اجرای احکام اعدام در سال ۲۰۱۶، اظهار امیدواری کرد مجازات اعدام در تمام کشورها لغو شود.

رهبر کاتولیک های جهان در این باره در سخنرانی خود در میدان سن پییر گفت: «فرمان تو نباید بکشی، دارای ارزش مطلق است و در مورد افراد بی گناه و حتی مجرم و گناهکار باید اجرا شود. زندگی که یک هدیه الهی است و مجرمان هم باید از این حق بهره مند شوند.»

در مجموع ۱۰ ایالت آمریکا مجازات اعدام را لغو کرده اند و در سال ۲۰۱۵ تنها ۲۸ نفر در این کشور اعدام شده اند که کمترین میزان طی شانزده سال گذشته بوده است. مجازات اعدام از سال ۱۹۷۶ در این کشور مجددا برقرار شده است و از آن سال تاکنون در مجموع هزار و چهارصد و بیست و دو نفر اعدام شده اند. به گزارش سایت رسمی اطلاعات اعدام در جهان، ۲۹۸۴ نفر نیز در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان های آمریکا به سر می برند.

چین، ایران و عربستان سعودی بیشترین آمار اعدام ها را در سال گذشته داشته اند و پس از این سه کشور، عراق و آمریکا مکان های چهارم و پنجم شمار اعدام را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سازمان عفو بین الملل در سال ۲۰۱۴ در ایران حداقل ۲۸۹ نفر اعدام شده اند که تعدادی از آنها در زمان ارتکاب جرم کمتر از هجده سال سن داشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلیسای کاتولیک نظر خود درباره اعدام را تغییر داد

«پرچم سفیدِ» پاپ فرانسیس در طوفان انتقاد اوکراین و متحدانش گرفتار و پایین کشیده شد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود