پایان رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین در شامونی فرانسه

پایان رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین در شامونی فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دامنه های کوههای آلپ این هفته میزبان زنان و مردان اسکی باز از سراسر جهان بود؛ ورزشکارانی که برای کسب عنوان قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین هفته هاست با

آگهی

دامنه های کوههای آلپ این هفته میزبان زنان و مردان اسکی باز از سراسر جهان بود؛ ورزشکارانی که برای کسب عنوان قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین هفته هاست با یکدیگر در رقابت هستند.

سراشیبی تند پیست شامونی، میزبان اسکی بازان مرد

پیست شامونی در دامنه کوههای آلپ بار دیگر پس از چهار سال میزبان رقابت های اسکی آلپاین در رشته های سوپر ترکیبی و اسکی سرعت بود.
رقابتها در این پیست در مسیری به مسافت بیش از ۳ کیلومتر و با اختلاف ارتفاع ۸۵۰ متر برگزار شد. در مسیری با پیچ و خم هایی که گذراندن آنها نیاز به مهارتهای ویژه ای دارد. در اینجا اسکی بازان باید از ابتدا تا انتهای مسابقه تمرکز زیادی داشته باشند تا بتوانند در نهایت نتیجه خوبی به دست آورند.

دومینیک پاریس، اسکی باز ۲۶ ساله ایتالیایی توانست روز شنبه اولین پیروزیش در رقابت های زمستان امسال و پنجمین پیروزی را در زندگی حرفه ایش به ثبت برساند. او روز جمعه نیز در ماده اسکی سوپر ترکیبی دوم شده بود.

او پس از مسابقه گفت: «من اولین بار نیز در همین پیست روی سکو ایستادم. به همین دلیل بسیار خوشحالم که به اولین پیروزی فصل نیز در اینجا دست یافتم. من تجهیزات خوب و احساس خیلی خوبی داشتم و می دانستم که باید خیلی سریع به پیش بروم چرا که احتمالا همین مساله باعث ایجاد تفاوتها می شود.»

دومینیک پاریس، زمان ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرد. او توانست ۳۵ صدم ثانیه زودتر از استیون نایمن آمریکایی و ۳۹ صدم ثانیه زودتر از بیِت فیوز، اسکی باز سوئیسی مسابقه را به پایان برساند.

نایمن نیز در پایان مسابقه گفت: «اکنون بهتر اسکی می کنم؛ با اعتماد به نفس بیشتر. هنگامیکه اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که کجا می خواهید بروید، سریعتر به پیش می روید. هر کسی می تواند مسیر را ببیند اما اگر به کاری که می کنید اعتقاد داشته باشید راحت تر از مشکلات عبور می کنید.»

اما بر خلاف انتظارات، گیلرمو فاید فرانسوی در این مسابقه نتوانست به پیروزی برسد. او در پایان رقابتها گفت: «واقعا مایوس کننده است که در کشور خود نتوانید روی سکوی برندگان بایستید. بویژه آنکه مردم زیادی به من اطمینان داشتند و طی این هفته از من حمایت می کردند و من واقعا می خواستم با ایستادن روی سکوی برندگان آنها را خوشحال کنم. اشتباهی که امروز روی پیست داشتم خیلی برای من گران تمام شد.»

له توییل ایتالیا؛ میزبان زنان اسکی باز

رقابتهای جام جهانی اسکی زنان در رشته سوپرجی نیز آن سوی کوه مون بلان در پیست «له توییل» در منطقه مرزی میان فرانسه و ایتالیا برگزار شد.

روز یکشنبه تینا ویراتر، اسکی باز اهل لیختن اشتاین توانست با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه به اولین پیروزی خود در این فصل از رقابتها دست یابد. این اسکی باز ۲۶ ساله با اجرای خیره کننده اش، مسابقه را ۵۷ صدم ثانیه زودتر از لارا گوت، اسکی باز سوئیسی و ۶۴ صدم ثانیه زودتر از لیندسی وان، اسکی باز به نام ایالات متحده آمریکا به پایان رساند.

اسکی بازان در این روز، روی برفی بهاره و در هوایی نسبتا گرم با دمایی ۹ درجه سانتیگراد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سوئد میزبان بعدی رقابتهای اسکی آلپاین

با پایان گرفتن رقابتهای اسکی شامونی فرانسه، بهترین اسکی بازان دنیا به زودی عازم کشور سوئد خواهند شد.

مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی اسکی آلپاین از سه شنبه آینده در شهر در شب فرو رفتۀ استکهلم برگزار می شود. قرار است پروژکتورها، پیست تاریک مسابقات را روشن کنند. به گفته فرانک پیکارد، قهرمان پیشین المپیک دیدن اسکی در چنین فضایی بسیار جذاب است.

فرانک پیکارد می گوید: «نور در چنین شرایطی، بهتر از نور روز است. از نورهای متعادلی استفاده می شود که می توانند بخش زیادی از منطقه مسابقه را روشن کنند. یک نوع نور خنثی؛ به این ترتیب یک روز کاملا سفید با دید صفر نخواهیم داشت. از نظر مردم، دیدن چنین برنامه ای بسیار جالب است. من دیدن چنین رقابتهایی را در شب بسیار دوست دارم زیرا کار اسکی بازان و سرعت عمل آنها را خیلی خوب نشان می دهد. به همین دلیل خوب است به این سو رفت تا اسکی جذاب تری را دید.»

تصاویر زیبا از رقابتهای پیست شامونی

پایان بخش این برنامه، تصاویری زیبا از حال و هوای رقابتهای اسکی در منطقه شامونی فرانسه در تعطیلات آخر هفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند