یک هفته جشنواره بمناسبت نودمین سال زندگی موسیقی دان مجار

یک هفته جشنواره بمناسبت نودمین سال زندگی موسیقی دان مجار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به مناسبت بزرگداشت دیورچ گورتاج (GYÖRGY KURTÁG) موسیقدان، آهنگساز و رهبر ارکستر مجار، یک فستیوال موسیقی یک هفته ای در بوداپست برگزار می شود. این

آگهی

به مناسبت بزرگداشت دیورچ گورتاج (GYÖRGY KURTÁG) موسیقدان، آهنگساز و رهبر ارکستر مجار، یک فستیوال موسیقی یک هفته ای در بوداپست برگزار می شود. این موسیقدان ۹۰ ساله که اکنون روی اپرایی بر اساس نماشنامه ساموئل بکت، نویسنده ایرلندی کار می کند در مورد روش کار کردن می گوید: «کاغذهایم این جا است و من جلوی پیانو می نشینم. همیشه اول باید پیانو را لمس کنم. حتی اگر نمی خواهم بنوازم. به من احساس اطمینان می دهد.»

هیلاری سامرز، خواننده بریتانیایی این اپرا می گوید: «اپرا از نظر آوایی خیلی خوب نوشته شده و برای خواندن و صدا سخت نیست. اول باید به تنهایی یاد بگیری، بعد با پیانیست کار می کنی و فکر می کنی عالی است. بعد جلوی استاد اجرا می کنی. سبک او متفاوت و کارش بسیار دقیق است.»
نمایشنامه «بازی آخر» ساموئل بکت، داستانی از پوچی زندگی و انحطاط اخلاقی دو شخصیت در رویایی رو با مرگ است. این اثر ساموئل بکت مانند «در انتظار گودو» از مهمترین آثار نویسنده ایرلندی محسوب می شوند.

اولین شب و ضیافت کنسرت تولد این رهبر اکستر و آهنگساز ۹۰ ساله با تشویق و هدایای دوستداران او همراه شد. تمام کنسرت های جشنواره «گورتاج ۹۰» با سرعت فروش رفتند. این استاد ۹۰ ساله اکنون در شهر بوردو در جنوب فرانسه زندگی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟