پنج هزار پناهجوی اکثرا افغان پشت حصارهای مرزی مقدونیه

پنج هزار پناهجوی اکثرا افغان پشت حصارهای مرزی مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها تن از پناهجویانی که در پشت حصارهای مرزی یونان با مقدونیه گیر افتاده اند با پاره کردن حصار و عبور از سیم خاردارها تلاش کردند از مرز عبور کنند،

آگهی

دهها تن از پناهجویانی که در پشت حصارهای مرزی یونان با مقدونیه گیر افتاده اند با پاره کردن حصار و عبور از سیم خاردارها تلاش کردند از مرز عبور کنند، اقدامی که باعث درگیری با پلیس مرزی مقدونیه شد.

مقامات مرزی مقدونیه به حدود ۵ هزار پناهجویی که اکثرا افغان هستند و همچنین شهروندان سوریه و عراق که مدارک معتبر ندارند، اجازه عبور از مرز را نمی دهند.

صالح یک پناهجوی افغان می گوید: «برنامه ما اینست که یا از مرز عبور کنیم یا اینجا بمیریم. ما نمی خواهیم به افغانستان برگردیم. همه افغانها بویژه من، هدف طالبان در افغانستان هستیم.»

محمد پناهجوی دیگری از افغانستان می گوید: «ما اینجا می مانیم، ما به کمپ برنمی گردیم، نمی خواهیم غذا بخوریم و هیج جا هم نمی وریم. (خبرنگار می پرسد: اعتصاب غذا می کنید؟) بله، از غذا خوردن امتناع می کنیم.»

حدود ۴ هزار پناهجوی دیگر هم در آتن بسر می برند و مقامات پزشکان بدون مرز نگرانند که با پیوستن آنها به ۵ هزار پناهجویی که اکنون پشت حصارهای مرزی یونان با مقدونیه گرفتار شده اند، وضعیت وخیم تر و تنش ها در این منطقه افزایش یابد.

در همین ارتباط، وزیر مهاجرت یونان از طفره رفتن کشورهای همسایه در بحبوحه بحران پناهجویان و بستن مرزها انتقاد کرده است.

مسیر بالکان، یکی از مسیرهای اصلی پناهجویانی است که خود را از راه ترکیه به یونان می رسانند. در سال جدید میلادی کشورهایی که در مسیر حرکت پناهجویان از یونان به سمت آلمان هستند تدابیر محدود کننده ای بر سر راه پناهجویان ایجاد کرده اند.

در تازه ترین اقدام، اتریش کنترل های مرزی خود را تشدید کرده و با اعمال سهمیه بندی برای ورود پناهجویان، روزانه تنها به ۳۲۰۰ پناهجو اجازه عبور از مرزهایش را می دهد. این اقدام می تواند دیگر کشورهای شمال یونان را به اتخاذ تدابیری مشابهی تشویق کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

آیا رئیس باند مخوف «باربیکیو» که خود را «رابین‌هود خدا ترس» می‌نامد قدرتمندترین فرد هائیتی است؟

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند