در انفجارهای حمص و دمشق دست کم ۱۵۰ نفر کشته شدند

در انفجارهای حمص و دمشق دست کم ۱۵۰ نفر کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در چند حملۀ انفجاری و انتحاری که روز یکشنبه در شهرهای دمشق و حمص رخ داد، دست کم ۱۵۰ نفر جان باختند. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته و در

آگهی

در چند حملۀ انفجاری و انتحاری که روز یکشنبه در شهرهای دمشق و حمص رخ داد، دست کم ۱۵۰ نفر جان باختند. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته و در پیامی تهدید کرده است چنین عملیاتی را تکرار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در محلۀ سیده زینب در جنوب دمشق، چند عضو داعش پس از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده، دست به انتحار زده اند که در نتیجۀ آن دست کم ۸۷ نفر کشته شده اند. بیشتر ساکنان این محله شیعیان و علوی های طرفدار بشار اسد هستند. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه شمار کشته شدگان در شهر دمشق را ۹۶ نفر اعلام کرده است.

یکی از اهالی این محل می گوید: «در خانه خوابیده بودم که صدای انفجار اول را شنیدم. دقیقا اینجا اتفاق افتاد. پنج دقیقه بعد، وقتی که آمبولانس ها رسیدند، دومین انفجار هم صورت گرفت. یک مرد بمبی را که به خود بسته بود منفجر کرد. هنوز پنج دقیقه نشده بود که یک مرد دیگر خودش را منفجر کرد. من دقیقا از اینجا داشتم به او نگاه می کردم.»

در شهر حمص نیز که در اختیار دولت سوریه قرار دارد، دو خودروی بمبگذاری شده منفجر شد و جان دست کم ۵۹ نفر را گرفت. به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، این انفجارها در محله علوی نشین این شهر رخ داده است.

به گزارش رسانه های دولتی سوریه، بیش از ۱۷۰ نفر نیز در این انفجارها که خونین ترین از نوع خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون گزارش شده است، مجروح شده اند.

انفجارهای خونین روز یکشنبه در سوریه در حالی رخ می دهد که سازمان های بین المللی و کشورهای غربی در تلاش هستند آتش بس را میان دولت و گروههای مسلح مخالف برقرار کنند. در همین رابطه، جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در جریان سفر خود به اردن از امکان دستیابی به این آتش بس و ترک مخاصمه میان ارتش سوریه که از حمایت ایران و روسیه برخوردار است، طی ساعات آینده خبر داد.

ارتش سوریه طی ماههای اخیر توانسته است با اتکا به این حمایت ها، به پیشروی های قابل توجهی در نقاط مختلف سوریه دست یابد و مناطقی از این کشور را از گروههای مسلح و بویژه جبهۀ نصرت که شاخه القاعده در این کشور محسوب می شود، پس بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعداد کشته های انفجارهای دمشق و حمص از مرز ۱۴۰ نفر گذشت

امکان برقراری آتش بس در سوریه طی ساعات آینده

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد