نخست وزیر بریتانیا از توافق بروکسل دفاع کرد

نخست وزیر بریتانیا از توافق بروکسل دفاع کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در برابر نمایندگان پارلمان این کشور از توافق تازه در مورد ماندن مشروط در اتحادیه اروپا موسوم به «وضعیت

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در برابر نمایندگان پارلمان این کشور از توافق تازه در مورد ماندن مشروط در اتحادیه اروپا موسوم به «وضعیت ویژه» دفاع کرد.

او گفت: «وضعیت ویژه به معنای آن است که بریتانیا از هر دو فضا بهترین بهره را می برد. ما از سویی در اروپایی هستیم که به نفع ما کار می کند و به عنوان سکاندار بزرگترین بازار متحد جهان، تصمیماتش شامل ما نیز می شود و تدابیر آن همسو با امنیت مردم ماست. اما از سوی دیگر در اروپایی که به نفع ما کار نمی کند نیستیم، در منطقه یورو و کمکهای مالی آن به دیگران نیستیم، در محدوده رفت و آمد بدون گذرنامه یعنی شنگن هم نیستیم، بنابراین به عنوان بخشی از یک اتحادیه منسجم تر، به طور قانونی و دائمی تحت حمایت هستیم.»

آقای کامرون همچنین گفت در صورت پاسخ منفی مردم به همه پرسی ماندن در اتحادیه اروپا در روز سوم تیرماه آینده، همه پرسی دومی در کار نخواهد بود.

سران اروپا روز جمعه در پایان نشست بروکسل با اصلاحات پیشنهادی بریتانیا برای ماندن در اتحادیه اروپا موافقت کردند.

بوریس جانسون، شهردار محبوب لندن و هم حزبی محافظه کار کامرون و نیز شمار دیگری از سیاستمداران با نفوذ بریتانیا، خروج از اتحادیه اروپا یا «برکسیت» را تبلیغ می کنند. تا این زمان در حدود یک سوم نمایندگان پارلمان بریتانیا با آقای جانسون همداستان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکز اروپایی مبارزه با باندهای قاچاق انسان

سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا

حمایت شهردار لندن از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا