روحانی: باز هم نیاز به حماسه و حضور مردم داریم

روحانی: باز هم نیاز به حماسه و حضور مردم داریم
Copyright 
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با نزدیک شدن به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از آنچه «دوقطبی دروغین مجلس دولتی و ضد دولتی»

آگهی

با نزدیک شدن به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از آنچه «دوقطبی دروغین مجلس دولتی و ضد دولتی» خواند انتقاد کرد و آنرا ترفند دشمنان دانست. وی همچنین از شرکت کنندگان خواست مجلس متدین، متعهد و شجاعی که فریب ترفند دشمن را نخورد، انتخاب کنند.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز از مردم خواست به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند. آقای روحانی با تاکید بر اینکه ما باز هم نیاز به حماسه و حضور مردم داریم گفت که شرکت درانتخابات تضمین کننده فرصت های دوره پسا برجام است.

وی با انتقاد از انگلیسی خواندن برخی نامزدهای انتخابات گفت: «مردم عزیز ایران با درک و فهمشان بهترین کاندیدا را برمی گزینند، نمی خواهد شماها با جملاتی استعمار پیر و قدیمی و از کارافتاده را بزرگ کنید و ملت ایران را کوچک کنید، شما اشتباه می کنید.»

رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: « شما ملت ایران در سال ۹۲ امید آفریدید و بار دیگر در جمعه این هفته امید می آفرینید. ما ایران مقتدر و توانمند می خواهیم. ایران سربلند و سرافراز بیش از آنچه که در سال های گذشته شاهد آن بودیم باید در سال های آینده گواه آن باشیم.»

اگرچه عده ای انتخابات را آزاد و منصفانه نمی دانند و شرکت در آن را تحریم کرده اند، اما برخی دیگر معتقدند که می توان با استفاده از فرصت حداقلی در انتخابات شرکت کرد و با انتخاب نمایندگان معتدل شرایط را تغییر داد.

یک دانشجوی تهرانی ضمن تاکید بر اینکه در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: «امیدواریم که نتایج خوب پیش برود و اطلاح طلبان بتوانند جایگزین شوند و شرایط خیلی بهتری برای کشورمان فراهم کنند.»

محدودیت دسترسی به اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی و پیام رسان از جمله دیگر دغدغه های این روزهای مردم ایران است. در همین زمینه تعدادی از سازمان های حقوق بشری ضمن انتقاد از قطع دسترسی کاربران به فیسبوک و توییتر در ایران از احتمال ایجاد محدودیت بیشتر در استانه انتخابات ابراز نگرانی کرده اند.

فاطمه رهبر، نماینده مجلس اما در واکنش به این نگرانی گفت: «جوان های ما از فضای مجازی، وایبر، واتس اپ، تلگرام، فیسبوک، توییتر، یوتویوب استفاده می کنند و فقط این نکته را باید توجه کنیم که آزادی در کشوری که حزب حاکم نگاه اسلامی دارد فرق دارد با نگاه کشوری که مسلمان نیست.»

در انتخابات مجلس بیش از شش هزار نامزد برای تصدی ۲۹۰ کرسی با یکدیگر رقابت می کنند. در انتخابات خبرگان نیز ۱۶۱ نفر برای تصدی ۸۸ کرسی تایید صلاحیت شده اند. نزدیک به ۵۵ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران واجد شرایط رای دادن هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکود اقتصادی ایران و امید به دوران پسا برجام

طیف های حاضر در انتخابات ایران بر تبلیغات خود افزوده اند

تبلیغات گسترده دو جناح بر سر انتخابات مجلس و خبرگان