نگرانی از افزایش تعداد کودکان مهاجر ناپدید شده

نگرانی از افزایش تعداد کودکان مهاجر ناپدید شده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان های حقوق بشری با اتکا به گزارش اخیر یوروپل وضعیت کودکان پناهجو را نگران کننده توصیف کرده و خواستار مبارزه جدی با شبکه های قاچاق انسان در اروپا

آگهی

سازمان های حقوق بشری با اتکا به گزارش اخیر یوروپل وضعیت کودکان پناهجو را نگران کننده توصیف کرده و خواستار مبارزه جدی با شبکه های قاچاق انسان در اروپا شده اند.

یوروپل در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که بیش از ۱۰ هزار کودک پناهجو در جریان سفر به اروپا ناپدید شده اند. پلیس اروپا شبکه های قاچاق انسان را مقصر می داند.

یلنا هرنیاک٬ عضو یک سازمان غیردولتی مبارزه با قاچاق انسان که در صربستان فعال است٬ می گوید: «در اکثر اوقات پناهجویان پول کافی ندارند و قاچاقچیان هم از وضعیت سوء استفاده می کنند و می پذیرند که هزینه سفر کودکان در پایان سفر پرداخته شود. اما معلوم نیست که این پناهجویان در پایان سفر چگونه می توانند بدهی خود را بپردازند.»

سازمان های حقوق بشری نگران هستند که کودکان ناپدیده شده مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته يا قربانی شبكه های قاچاق اعضای بدن شوند.

به گزارش یوروپل شبکه های قاچاق مهاجران در سال ۲۰۱۵ بین ۳ تا ۶ میلیارد یورو گردش مالی داشته اند. پلیس اروپا همچنین گفته است که با توجه به ادامه بحران پناهجویان انتظار می رود که این رقم امسال دو یا سه برابر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در مورد بحران پناهجویان

سیپراس: بار مهاجران را به دوش یونان بگذارید توافق ها را رد می کنیم

انتقاد شدید کمیسر عالی پناهجویان از بسته شدن مرزها در بالکان