موزیک ویدیوی خواننده ایرلندی در محکومیت خشونت خانگی

موزیک ویدیوی خواننده ایرلندی در محکومیت خشونت خانگی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدیو و ترانه جدید هوزیر (Hozier) ، خواننده ایرلندی که با همکاری یکی از بازیگران معروف آن کشور تهیه شده است، بیانیه ای علیه خشونت خانگی است. تازه

آگهی

ویدیو و ترانه جدید هوزیر (Hozier) ، خواننده ایرلندی که با همکاری یکی از بازیگران معروف آن کشور تهیه شده است، بیانیه ای علیه خشونت خانگی است. تازه ترین ترانه هوزیر به نام «شراب آلبالو» (Cherry Wine)، تصویر عاشقانه ای از یک زوج است تا وقتی که آثار دردناک و تلخ این رابطه ظاهر می شود.

خواننده و آهنگساز ۲۵ ساله که شعر ترانه را نوشته می گوید: «این ترانه از زبان کسی نوشته شده که در رابطه اش مورد بدرفتاری و خشونت قرار می گیرد. گویی که او با این مسئله کنار می آید، به این معنی که آن را برای خودش و دیگران، توجیه می کند.»

ترانه «شراب آلبالو» که از دید و زبان قربانی نوشته شده، بازتابی از توجیه خشونت خانگی و عادی تلقی کردن آن است. به گفته کارشناسان بهداشت، چرخه روانی توجیه خشونت، قربانی را کنترل می کند و مسئولیت را به گردن او می اندازد.

هنرمند ایرلندی می گوید عواید فروش ترانه را به سازمان های فعال در زمینه خشونت خانگی در سراسر دنیا اهدا می کند. او افزود: «متاسفانه نتوانستیم یک برنامه بین المللی در این زمینه پیدا کنیم. حال، هر جا در دنیا که این ترانه دانلود شود، عواید آن به سازمان هایی تعلق می گیرد که در این زمنیه فعالیت می کنند. این شامل آموزش، امداد و یا ایجاد خانه های امن برای کسانی است که قربانی شده اند، از خشونت خانگی آسیب دیده اند و یا رنج می برند.»

این اولین باری نیست که خواننده ایرلندی در ترانه هایش به مشکلات اجتماعی می پردازد. ویدیوی ترانه «من را به کلیسا ببر» (Take Me to Church) خشونت علیه همجنسگرایی را به تصویر می کشد. این ترانه، سال ۲۰۱۴ ترانه برتر ۱۲ کشور دنیا شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟