آخرین مناظره نامزدهای انتخابات پارلمانی ایرلند

آخرین مناظره نامزدهای انتخابات پارلمانی ایرلند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، حزب «فینه گیل» به رهبری اندا کنی، نخست وزیر کنونی با ۳۰ درصد آرا احتمالی، پیشتاز این انتخابات است و احزاب «فینه فال»، «شین فین» و حزب کارگر به ترتیب با ۲۰، ۱۵ و ۷ درصد در رتب

آگهی

نامزدهای انتخابات پارلمانی روز جمعه ایرلند، چهارشنبه شب در آخرین مناظره تلویزیونی شرکت کردند. بر اساس آخرین نظرسنجی ها، حزب «فینه گیل» به رهبری اندا کنی، نخست وزیر کنونی با ۳۰ درصد آرا احتمالی، پیشتاز این انتخابات خواهد بود و احزاب «فینه فال»، «شین فین» و حزب کارگر به ترتیب با ۲۰، ۱۵ و ۷ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

جری آدامز، رهبر شین فن، حزب جمهوریخواه ایرلند شمالی در این مناظره گفت: «تمام مشکلات کنونی در جامعه ما ناشی از تصمیم سه نفری است که در این مناظره حضور دارند. مایکل (رهبر گروه اپوزیسیون “فینه فال”) راننده این اتوبوس بوده و آن را محکم به کوه زده، حالا دوباره می خواهد سوئیچ را بگیرد و پشت فرمان بنشیند. نخست وزیر و معاون او که تصمیم گیرنده بودند، به جای حمایت از قشر فعال جامعه به اشتباه از حلقه های قدرت و ثروت پشتیبانی کردند.»

اصلاح قانون سقط جنین موسوم به «متمم هشتم» در قانون اساسی و درخواست آزادی های بیشتر در این زمینه موضوع بخش مهمی از آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ایرلند بود.

جمهوری ایرلند با بیرون آمدن از بحران جهانی ۲۰۰۸، هم اکنون یکی بالاترین نرخ های رشد اقتصادی را در میان کشورهای اروپایی دارد. اما در گذشته سیاست ریاضتی بسیار سختگیرانه ای را پشت سر گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

«زلزله سیاسی» چند روز پس از سفر به واشنگتن؛ نخست‌وزیر ایرلند از مقامش کنار رفت

رز داگدیل بمب‌ساز ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در سن ۸۳ سالگی در خانه سالمندان درگذشت