اپل در برابر اف بی آی می ایستد

اپل در برابر اف بی آی می ایستد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنجال بر سر شکستن قفل آیفون عامل کشتار سن برناردینوی کالیفرنیا در آمریکا شرکت اپل را واداشت تا علیه اف بی آی به دادگاه شکایت ببرد. هواداران خشمگین

آگهی

جنجال بر سر شکستن قفل آیفون عامل کشتار سن برناردینوی کالیفرنیا در آمریکا شرکت اپل را واداشت تا علیه اف بی آی به دادگاه شکایت ببرد.

هواداران خشمگین این غول دنیای دیجیتال هم در برابر ساختمان اف بی آی در واشنگتن تجمع کردند.

دادگاه عالی آمریکا پیشتر به درخواست اف بی آی از اپل خواسته بود تا به منظور دسترسی به محتویات تلفن همراه فرد مذکور نرم افزار جدیدی طراحی یا شیوه ای برای از میان برداشتن موانع امنیتی موجود تعبیه کند.

تیم کوک٬ مدیرعامل اپل با انتقاد از اف بی آی گفت: «اگر ما راهی را برای دستیابی به اطلاعات داشتیم که تاکنون ارائه نکرده بودیم و اگر راهی بود که اطلاعات صدها میلیون نفر را تهدید نمی کرد مسلما این کار را می کردیم.»

در مقابل جیم کامی٬ رئیس اف بی آی با اذعان به حریم خصوصی دارندگان تلفن های همراه بر ضرورت همکاری شرکت اپل با پلیس تاکید کرد و گفت: «من حریم خصوصی را دوست دارم و وقتی می شنوم که برخی شرکتها می گویند ما شما را به دنیایی می بریم که کسی نمی تواند به امور شخصی شما دسترسی داشته باشد٬ فکر می کنم خیلی عالی است. چون نمی خواهم کسی به حریم خصوصی ام سرک بکشد. بعد فکر می کنم و با خود می گویم اجرای قانون که وظیفه من است از انسانها حفاظت می کند و کودکان را نجات می دهد و محله های زندگی مان را از شر تروریسم در امان می دارد. ما همه اینها را از طریق دستورات دادگاه و احکام تفتیش انجام می دهیم و در موارد بسیاری تلفن های همراه را مورد تفتیش قرار می دهیم.»

این موضوع بحث برانگیر افکار عمومی آمریکا را دوپاره کرده است. از سوی دیگر درحالی که بنیانگذار و مالک فیس بوک از مقاومت اپل حمایت کرده٬ بنیانگذار مایکروسافت جانب اف بی آی را گرفته و تنها در این مورد خاص خواستار همکاری اپل با پلیس شده است.

در جریان تیراندازی مرگبار دسامبر گذشته در سن برناردینو٬ سید رضوان فاروق به همراه همسرش تشفین ملیک به روی حاضرین در یک مرکز درمانی آتش گشودند. این حادثه ۱۴ کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ حقوقی اپل و اف بی آی ادامه دارد

اپل به پلیس فدرال آمریکا نه گفت

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها