اینفانتینو دبیر کل یوفا، رئیس جدید فیفا شد

اینفانتینو دبیر کل یوفا، رئیس جدید فیفا شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جيانى اینفانتینو به عنوان رییس جدید فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) انتخاب شد. او توانست روز جمعه ۲۶ فوریه در دومین دور رای گیری در نشست فوق العاده

آگهی

جيانى اینفانتینو به عنوان رییس جدید فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) انتخاب شد.

او توانست روز جمعه ۲۶ فوریه در دومین دور رای گیری در نشست فوق العاده فیفا، با کسب ۱۱۵ رای اکثریت مطلق آراء برای ریاست بر این سازمان را به دست آورد.

آقای اینفانتینو پس از اعلام نتایج رای گیری گفت: «ما باید به فیفا و به آنچه که می خواهیم با یکدیگر انجام دهیم افتخار کنیم. من می خواهم رئیس همه شما باشم؛ همه ۲۰۹ فدراسیون ملی. من به سراسر جهان سفر کردم و همچنان به این کار ادامه خواهم داد. می خواهم با همه شما کار کنم تا به بازسازی فیفا بپردازیم و دورۀ جدیدی را در فیفا شروع کنیم. جایی که بتوان یک بار دیگر فوتبال را در مرکز صحنه قرار داد.»

او از تمام شرکت کنندگان در نشست روز جمعه سپاسگزاری کرد و یادآور شد که فیفا طی ماههای اخیر با دوران سخت و بحرانی مواجه بوده است اما این دوران سخت اکنون به پایان رسیده و باید برای بازگرداندن اعتبار و احترام به این نهاد بزرگ بین المللی تلاش کرد. او افزود فوتبال ورزشی است که مورد علاقه بسیاری در سراسر جهان است و باید به این علاقه و توجه جهانی احترام گذاشت. او تاکید کرد اکنون زمانی است که باید همه با هم کار کنیم.

رئیس جدید فیفا، پس از دو مرحله رای گیری و با حضور ۲۰۷ نماینده از فدراسیونهای ملی در سالن هالن اشتادیون شهر زوریخ سوئیس انتخاب شد.

در دومین دور رای گیری پس از آقای اینفانتینو، شیخ سلطان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با ۸۸ رای در جایگاه دوم قرار گرفت. امیر علی بن حسین، شاهزاده اردنی تنها چهار رای آورد و ژروم شامپاین، مشاور پیشین سپ بلاتر هیچ رایی را کسب نکرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اینفانتینو در اولین نشست خبری از میشل پلاتینی قدردانی کرد

آشنایی با جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا

چگونه فساد در فیفا رسوخ کرد