گفتگو با رئیس پارلمان اروپا در مورد احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

گفتگو با رئیس پارلمان اروپا در مورد احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یورونیوز: مذاکرات در مورد آینده بریتانیا سی ساعت بطول انجامید. آیا واقعا لازم بود جاییکه بحران مهاجر گریبان اروپا را گرفته، آنقدر وقت به بریتانیا

آگهی

یورونیوز: مذاکرات در مورد آینده بریتانیا سی ساعت بطول انجامید. آیا واقعا لازم بود جاییکه بحران مهاجر گریبان اروپا را گرفته، آنقدر وقت به بریتانیا داده شود؟

مارتین شولتز: می فهمم چه می گویید بویژه زمانیکه فاجعه ما را در بر گرفته است. اما، زمانیکه یک عضو اتحادیه اروپا که عضو حلقه “جی هفت” و شورای امنیت هم هست، می گوید در صورت عدم توافق، از اتحادیه خارج خواهد شد، اینهم مهم است. این قلب اروپا را هدف قرار می دهد. در واقع، تعجب کردم که مذاکرات تنها سی ساعت طول کشید.

یورونیوز: پاسخ اکنون در دست شهروندان بریتانیاست، اما اگر پاسخ آنها منفی باشد، آیا مذاکرات و توافقهای دیگری را پیش بینی می کنید؟

مارتین شولتز: قطعا نه! برخی از اعضاء روشن کردند که این مذاکرات برای بریتانیا صورت گرفته، مثبت بوده و اگر بریتانیا به آن پاسخ مثبت بدهد به نفع ما خواهد بود، اما اگر بریتانیایی ها آنرا رد کنند، این کشور از اتحادیه خارج خواهد شد.

*یورونیوز: آیا هرگز اروپا با بحرانهایی نظیر سیل مهاجرت و آینده بریتانیا روبرو بوده است؟

مارتین شولتز: هرگز! قبلا گفته ام و تکرار می کنم، اتحادیه اروپا در شرایطی خطرناک قرار دارد. هرگز در زندگی سیاسی ام چنین ترکیبی از مسائل که سردرگمی و حالت انفجار بوجود آورده باشد، ندیده ام. باید بخاطر داشت که در شرایط متشنج، نباید تعقل را از دست داد و باید با آرامش، مسائل را یک به یک حل کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای اروپایی آزادند تا از اتحادیه اروپا خارج شوند

نامه سرگشاده مدیران شرکتهای بریتانیایی برای ماندن در اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا در رفراندوم عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا دخالت نخواهد کرد