عذرخواهی جو بایدن از مکزیک برای سخنان جنجالی دونالد ترامپ

عذرخواهی جو بایدن از مکزیک برای سخنان جنجالی دونالد ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اظهارات جنجالی دونالد ترامپ٬ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره مکزیک جو بایدن٬ معاون رئیس جمهوری را به عذرخواهی

آگهی

اظهارات جنجالی دونالد ترامپ٬ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره مکزیک جو بایدن٬ معاون رئیس جمهوری را به عذرخواهی واداشت.

جو بایدن که در حال دیدار از مکزیک است بدون نام بردن از دونالد ترامپ سخنان آمیخته با بیگانه هراسی وی را «خطرناک٬ مخرب و کاملا نادرست» خواند و گفت: «احساس می کنم که نسبت به برخی گفته های همکاران سیاسی ام درباره مردم مکزیک ناگزیر به عذرخواهی هستم. فصل داغ مبارزات انتخاباتی است و آقای رئیس جمهور می خواهم بدانید که لفاظی های تندی را که از برخی رقبای انتخاباتی شنیده اید موضع مردم آمریکا نیست.»

دونالد ترامپ٬ این میلیاردر و تاجر نیویورکی که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مبارزه می کند هفته گذشته در جمع هوادارانش در کارولینای شمالی گفته بود: «مکزیک در مرز ها ما را می کشد. مکزیک از طریق تجارت در مرزها ما را از بین می برد. برای جلوگیری از آن ما دیوارهایی ایجاد خواهیم کرد. نگران نباشید. ما موانع ایجاد خواهیم کرد.»

به گفته این نامزد جمهوریخواه مکزیک در سال گذشته جرم٬ مواد مخدر و تجاوزکاران را از طریق مرزهای شمالی روانه آمریکا کرده است.

دونالد ترامپ به دلیل موضع گیری های تند در برابر مهاجران خارجی بارها خبرساز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نستور پرز سالاس، یکی از «مخوف‌ترین جنایتکاران مکزیک» و عامل قتل خانواده‌های نظامیان بازداشت شد

ویدئو؛ بازار داغ دلیوری پیتزا و غذا برای مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد