انتخابات پارلمانی ایرلند و بن بست سیاسی ائتلاف حاکم

انتخابات پارلمانی ایرلند و بن بست سیاسی ائتلاف حاکم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات پارلمانی جمهوری ایرلند از قوت گرفتن «شین فین» حکایت دارد. این حزب ناسیونالیست چپ به رهبری جری آدامز هم اکنون توانسته

آگهی

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات پارلمانی جمهوری ایرلند از قوت گرفتن «شین فین» حکایت دارد. این حزب ناسیونالیست چپ به رهبری جری آدامز هم اکنون توانسته به سومین قدرت سیاسی کشور تبدیل شود.

رای دهندگان ایرلندی در انتخابات روز جمعه به سیاستهای سختگیرانه ائتلاف حاکم پاسخ دادند. یکی از شهروندان دوبلین گفت: «فکر می کنم تغییرات اندکی رخ داده و کمی پیشرفت داشتیم اما آن را کافی نمی دانم. بحران بی خانمان ها را هم باید افزود. اگر به اندازه کافی اشتغال بود و مردم می توانستند کار پیدا کنند فکر نمی کنم با چنین مشکلاتی روبرو می شدیم.»

دیگر شهروند ایرلندی افزود: «بسیاری از مردم نمی توانند از پس هزینه هایشان برآیند. آن ها باید مالیات های اضافه بپردازند. صورت حسابهای مختلف از جمله آب یکی از مهمترین هزینه هاست. به همین دلیل مردم در انتخابات دولت را مجازات کردند.»

نتیجه انتخابات گویای آن است که ائتلاف حاکم در حفظ اکثریت مطلق کرسی های پارلمان و ادامه حکومت ناکام مانده است. با اینحال حزب محافظه کار «فینه گیل» که در راس آن اندا کنی٬ نخست وزیر قرار دارد همچنان پیشتاز است. حزب میانه روی کارگر٬ تنها متحد دولت راست گرا در کابینه هم احتمالا نمی تواند به کمک «فینه گیل» بیاید.

براساس پیش بینی ها٬ دو حزب مذکور احتمالا ۵۵ تا ۶۸ کرسی پارلمان را از آن خود خواهند کرد٬ حال آنکه برای تشکیل دولت حداقل به ۸۰ کرسی نیاز است.

خبرنگار یورونیوز در دوبلین اینطور گزارش می دهد: «در حالی که هنوز نتایج نهایی انتخابات اعلام نشده٬ برای آینده سیاسی جمهوری ایرلند سناریوهای مختلفی قابل پیش بینی است و مذاکرات فشرده برای کسب اکثریت مطلق کرسیها و تشکیل دولت ائتلافی همچنان در جریان است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

رز داگدیل بمب‌ساز ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در سن ۸۳ سالگی در خانه سالمندان درگذشت

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین