اعتراض مهاجران بلاتکلیف به هفته ها انتظار پشت مرزهای مقدونیه

اعتراض مهاجران بلاتکلیف به هفته ها انتظار پشت مرزهای مقدونیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود چهارصد مهاجر و پناهجوی متوقف شده در پشت مرزهای مقدونیه صبح شنبه دست به اعتراض زدند و از مقامات مقدونیه خواستند مرزها را باز کنند تا آنها امکان

آگهی

حدود چهارصد مهاجر و پناهجوی متوقف شده در پشت مرزهای مقدونیه صبح شنبه دست به اعتراض زدند و از مقامات مقدونیه خواستند مرزها را باز کنند تا آنها امکان یابند به سفرشان در اروپا ادامه دهند.

هفته پیش دولت مقدونیه اعلام کرد تنها پناهجویان عراقی و سوری می توانند از خاک این کشور عبور کنند با این وجود از عصر روز پنجشنبه تا کنون تنها ۱۵۰ مهاجر توانسته اند از مرز یونان وارد مقدونیه شوند.

ندال، زنی از دمشق می گوید: «ما سه روز است که اینجاییم. در سرما و باران و بدون غذا. مردم تمام پولی را که داشتند خرج کردند. ما فقط می خواهیم به آرامی از اینجا عبور کنیم.»

رمضان، مهاجری از حلب نیز می گوید: «ما نمی توانیم اینجا منتظر بمانیم و کاری انجام ندهیم. شب گذشته من بدون هیچ سرپناهی خوابیدم. آب نداریم و من دیدم که خانواده های بسیاری چادر ندارند تا شبها زیر آن بخوابند.»

این اعتراضات یک روز پس از آن روی می دهد که چهار کشور بالکان برای عبور مهاجران از سرزمینهایشان سهمیه تعیین کردند. کشورهای اسلوونی، کرواسی، صربستان و مقدونیه اعلام کرده اند روزانه تنها ۵۸۰ نفر اجازه عبور از خاکشان را دارند درحالیکه هم اکنون بیش از ۵ هزار مهاجر در یونان، پشت مرز مقدونیه در انتظار اجازه عبورند.

تصمیم چهار کشور منطقه بالکان یک هفته پس از آن اتخاذ شد که دولت اتریش نیز پذیرش مهاجران توسط کشورش را به هشتاد نفر در روز و عبور مهاجران از اتریش را به ۳۲۰۰ نفر در روز محدود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند