هیلاری کلینتون، در کارولینای جنوبی پیروز شد

هیلاری کلینتون، در کارولینای جنوبی پیروز شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت کارولینای جنوبی هم توانست در رقابت درون حزبی پیروز شود. وزیر امور

آگهی

هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت کارولینای جنوبی هم توانست در رقابت درون حزبی پیروز شود. وزیر امور خارجه در دولت اول باراک اوباما، توانست نزدیکترین رقیب خود، برنی سندرز را با اختلاف چشمگیری شکست بدهد.

البته پیروزی خانم کلینتون در ایالت کارولینای جنوبی قابل پیش بینی بود و به همین دلیل برنی سندرز برای پیروزی در این ایالت تلاش زیادی نکرده بود.

هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکراتها می گوید: «ما برای تک تک آرا در همه ایالتها مبارزه می کنیم. ما هیچ رقابتی را دست کم نمی گیریم.»

خانم کلینتون در این ایالت حدود سه چهارم آرا را به خود اختصاص داد.

به گفته تحلیلگران، آرای سیاهپوستان در ایالت کارولینای جنوبی به سمت هیلاری کلینتون سرازیر شده بود و همین امر به پیروزی چشمگیر او کمک زیادی کرد. برنی سندرز بیشتر بیشتر به کسب آرای سفیدپوستان و نخبگان و تحصیلکردگان امیدوار است. آقای سندرز شکست را در کارولینای جنوبی پذیرفت اما گفت که رقابت تازه آغاز شده است.

روز موسوم به «سه شنبه بزرگ» که رقابت درون حزبی در یازده ایالت برگزار می شود، تا حد زیادی تکلیف نامزد پیروز در حزب دموکرات را مشخص خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و شانس نخست پایان دادن به سلطنت اسلامگرایان در ترکیه کیست؟

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد