ارسال روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در روزهای انتخابات

ارسال روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در روزهای انتخابات
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات ایران، روز یکشنبه از افزایش کیفیت فضای ارتباطی کشور در روزهای برگزاری دو انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان خبر داد و آن را موجب بهبود اطلاع رسانی و درگیری لفظی کمتر و کاهش مصرف کاغذ دانست.

محمود واعظی که در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فنآوری اطلاعات سخن می گفت، به رشد رضایت مردم از فضای ارتباطی مجازی اشاره کرد و افزود: «اثر فضای مجازی و وسایل ارتباطی در این انتخابات به گونه بود که بسیاری از مردم در روز رای گیری با مراجعه به تلفن همراه خود نام افراد واجد شرایط ذخیره شده را در برگه ها یادداشت می کردند.»

وزیر ارتباطات روز جمعه و هنگام رای انداختن در وزارت کشور در گفتگو با خبرآنلاین به جلسات شورای عالی فضای مجازی در آستانه انتخابات اشاره کرده و گفته بود: «برخی از نهادها فشارهایی وارد کردند که در آستانه انتخابات اینترنت قطع و یا برخی از شبکه های اجتماعی فیلتر شوند. اما ما با این موضوع مخالفت کردیم. و خوشبختانه با ادامه گفت و گو ها همه را متقاعد کردیم که نیازی به این اقدامات نیست.»

آقای واعظی روز یکشنبه در مورد نتایج مثبت آزاد گذاشتن اینترنت و عدم فیلتر شبکه های اجتماعی گفت: «روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در یک هفته منتهی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری ارسال شد. اطلاع رسانی در فضای مجازی باعث شد نسبت به دوره های پیشین و انتخابات دیگر درگیری های لفظی کمتری در خیابان ها صورت گیرد و بحث و گفت وگوهای مردم به شبکه های اجتماعی منتقل شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارسال پیامک ۲۵ ساله شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟