همایش توسعه آفریقا؛ فرصتی تازه برای سرمایه گذاران

همایش توسعه آفریقا؛ فرصتی تازه برای سرمایه گذاران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چهارمین همایش توسعه آفریقا طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برابر با ۲۵ و ۲۶ فوریه در پایتخت اقتصادی مراکش، کازابلانکا برپا شد. برگزار کنندگان این

آگهی

چهارمین همایش توسعه آفریقا طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برابر با ۲۵ و ۲۶ فوریه در پایتخت اقتصادی مراکش، کازابلانکا برپا شد.

برگزار کنندگان این همایش بر مسائلی اساسی همچون کارآفرینی، کشاورزی و روش های تازه برای تولید برق در این قاره تمرکز کردند.

در قاره آفریقا بیش از ۶۰ درصد از جمعیت دسترسی به برق ندارند و بیش از ۵۰ درصد نیز از سوءتغذیه رنج می برند. این در حالی است که ۸۰۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی در سراسر آفریقا دست نخورده باقی است.

این همایش فرصتی برای فعالان اقتصادی بود تا تجربیات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. محمد الکتانی، مدیرعامل بانک تجاری وفا به یورونیوز گفت: «هدف این همایش آن است که اجازه دهد ۲ هزار و ۴۰۰ تن ثبت نام کرده و با کارشناسان تعامل داشته باشند. برنامه ریزی برای قرارهای تجاری بین شرکت ها نیز کمتر از ۴ هزار ۵۰۰ مورد نیست. همچنین تقویت همکاری بین آفریقایی ها نیز هدف گذاری شده است. آفریقایی ها همکاری با یکدیگر را برای تجارت خارجی و منطقه ای آغاز کرده اند ولی با رقبای خود نیز به صورت بین المللی تعامل دارند.»

در همایش برپا شده در کازابلانکا همچنین فرصتی برای سرمایه گذاران مهیا شد تا درخصوص دیدارهایی که داشتند تصمیم های اقتصادی اتخاذ کنند. این همایش شامل نشست هایی درباره تغییر نوع کشاورزی از فعالیتی که صرفا معطوف به امرار معاش است به موتور توسعه اقتصاد و کسب کار نیز بوده است.

متیو مبومبا انزیانگی، وزیر کشاورزی جمهوری گابون گفت: «کشاورزی تنها مساله آفریقا نیست، جایی که فقر وجود دارد، مردم به اندازه کافی تغذیه نمی شوند و خودکفایی هنوز حاصل نشده است. کشاورزی همچنان، در سراسر آفریقا و جهان و به ویژه برای اروپایی ها مساله است. امروز هم آفریقا در چارچوب همکاری کشورهای جنوب قرار دارد.»

همچنین زهرا معافری، مدیرعامل اداره صادرات مراکش می گوید: «منظور از برپایی این چهارمین همایش بازآفرینی گفتگو درباره مضوعاتی اساسی است. توسعه کشاورزی و تولید برق در صنایع دو ستون هر سیاست متوازن و پایدار برای آفریقا و برای بهتر شدن وضعیتش در بازار بین المللی است.

جمهوری کنگو در میان ۲۳ کشوری است که از سوی آژانس ترویج سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی معرفی می شود. این آژانس می کوشد تا در راستای منافع کشورهای عضو به جلب سرمایه گذاران در سطح بین المللی بپردازد.

انیک پاتریسیا مونگو، مدیرعامل این آژانس به یورونیوز گفت: «آینده سرمایه گذاری در آفریقا است زیرا ما رشد خوبی در آفریقا داریم و بیشتر و بیشتر توسعه می یابیم. خیلی خوب است که مراکش چنین همایشی بر پا می کند. به نظرم این انتخاباتی بسیار خوب است.»

برگزارکنندگان این همایش، متعهد شده اند که برپایی آن را به صورت سالانه ادامه دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن