بحران ناتمام پناهجویان در مرزهای اروپا

بحران ناتمام پناهجویان در مرزهای اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اگرچه بسیاری از کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی پناهجویان بسته اند اما جزایر یونان روزانه شاهد ورود صدها پناهجوی جدیدی است که برای یافتن یک

آگهی

اگرچه بسیاری از کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی پناهجویان بسته اند اما جزایر یونان روزانه شاهد ورود صدها پناهجوی جدیدی است که برای یافتن یک سرپناه امن خواستار عبور از این کشور و ورود به قاره سبز هستند.

با وجود اختصاص هفت مرکز برای پذیرش پناهجویان در یونان، دولت این کشور می گوید، قادر به افزایش این مراکز نیست و نمی تواند پاسخگوی نیازهای تمام پناهجویانی باشد که وارد خاک این کشور می شوند.

ارتش یونان اقدام به برپایی چادرهایی برای اسکان ۸۰۰ پناهجو در محل فرودگاه سابق این کشور کرده است اما همچنان صدها پناهجو شب را بدون سرپناه به صبح می رسانند.

یک پناهجوی سوری می گوید: «کاری نمی توانم انجام دهم و جایی ندارم بروم. می خواهم از اینجا بروم تا شاید اتفاق خوبی بیافتد و از این شرایط رها شوم.»

یک پناهجو از عراق نیز می گوید: «قطعا نگرانم. ما فقط می خواهیم زنده بمانیم و به دنبال صلح هستیم.»

روز دوشنبه گروهی از پناهجویانی که در مرز مقدونیه مانده اند، با برپایی تجمعی خواستار بازگشایی مرزها شدند. پیشتر پلیس مرزی مقدونیه به تعدادی از پناهجویانی که طی روزهای گذشته در منطقه مرزی “ایدومنی” بسر می بردند اجازه ورود به خاک این کشور را داد. اکثر این پناهجویان زن و کودک و اهل کشورهای سوریه و عراق هستند.

به گفتۀ مقام های یونان، در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پناهجوی دیگر در اردوگاهی در همین منطقه متوقف شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند