شهادت به اشتباه کلیسا در موضوع آزار جنسی کودکان

شهادت به اشتباه کلیسا در موضوع آزار جنسی کودکان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جورج پل، کاردینال استرالیایی به عنوان یک مقام عالی رتبه واتیکان شهادت داد که کلیسای کاتولیک با ردکردن مواردی از سوء استفاده جنسی از کودکان اشتباه

آگهی

جورج پل، کاردینال استرالیایی به عنوان یک مقام عالی رتبه واتیکان شهادت داد که کلیسای کاتولیک با ردکردن مواردی از سوء استفاده جنسی از کودکان اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

جورج پل که از طریق ارتباط ویدئویی در کمیسیون سیدنی حضور یافته بود، گفت:« من برای دفاع از یک مسئله غیرقابل دفاع اینجا نیامده ام، کلیسا در بسیاری از موارد به خصوص درباره استرالیا، اشتباهاتی انجام داده است و ما برای اصلاح آن باید هر کاری انجام دهیم.»

جورج پل که ۷۴ سال دارد در حال حاضر به عنوان وزیر دارایی در واتیکان فعالیت می کند و و شخص او متهم به سوءاستفاده جنسی نیست اما گفته می شود، مواردی از سوئ استفاده جنسی از کودکان در فاصله سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و زمانیکه او یک کشیش در استرالیا بوده، صورت گرفته است.

آقای پل به ۱۵ تن از قربانیان که در قالب یک کمپین اعترافات او را تماشا می کردند گفت که به دلیل مشکلات قلبی، نتوانسته به استرالیا برود.

آندرو کولین، یکی از قربانیان می گوید: « آنها واقعا تنها سوالات بسیار اولیه را آغاز کرده اند و هنوز چیزهای زیادی به دست نیاورده اند و تنها ساختار آنچه اتفاق افتاده را بازسازی کرده اند. بنابراین انتظار یک نتیجه بسیار عالی در یک شب را نداریم.»

موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی مطرح شد. بر اساس مدارکی که در سال ۲۰۱۴ میلادی واتیکان ارایه کرد، مشخص شد که پاپ بندیکت شانزدهم، پیش از آن که از مقام خود کناره گیری کند ۳۸۴ کشیش را در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ارتباط با رسوایی های جنسی کلیسای کاتولیک، خلع لباس کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

مردم بومی برزیل در اعتراض به قانونی علیه سرزمین‌های اجدادی‌شان راهپیمایی کردند

گفتگوی جهانی؛ آیا پل کریمه هدف مشروع نظامی بود؟