جام اتحادیه انگلیس در دست آبی آسمانی های سیتی

جام اتحادیه انگلیس در دست آبی آسمانی های سیتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخستین جام فصل در انگلستان روز یکشنبه صاحبش را شناخت. منچستر سیتی در فینال جام اتحادیه انگلیس با ضربات پنالتی لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. اما

آگهی

نخستین جام فصل در انگلستان روز یکشنبه صاحبش را شناخت. منچستر سیتی در فینال جام اتحادیه انگلیس با ضربات پنالتی لیورپول را شکست داد و قهرمان شد.

اما در پایتخت اسپانیا دو تیم مادریدی، دربی هیجان انگیزی را برگزار کردند. این بازی نشان داد جادوی زیدان در حال فروکش کردن است.

منچستر سیتی فاتح جام اتحادیه فوتبال انگلیس

آبی آسمانی های سیتی، به رهبری مانوئل پلگرینی برای چهارمین بار در تاریخ این باشگاه و دومین بار طی سه سال گذشته جام اتحادیه انگلیس را بلند کردند. آنها در ویمبلی، لیورپول را در فینالی بسیار سخت شکست دادند و قهرمان شدند.

فرناندینیو چهار دقیقه پس از شروع نیمه دوم برای سیتی گلزنی کرد و کوتینیو در دقایق پایانی بازی با گل مساوی قرمز پوشان لیورپول را به بازی برگرداند. نتیجه یک بر یک تا پایان وقت های اضافه ادامه یافت و در ضربات پنالتی این ویلی کابایرو دروازه بان منچستر سیتی بود که به عنوان مرد اول میدان شناخته شد. او با مهار ضربات لوکاس سیلوا، کوتینیو و لالانا تیم اش را قهرمان کرد.

ناکامی رئال در دربی مادرید

بازیکنان اتلتیکو مادرید نخستین شکست را به زیدان به عنوان مربی رئال مادرید تحمیل کردند. آنها در سانتیگو برنابئو یک بر صفر سفید پوشان رئال را از پیش رو برداشتند تا نشان دهند چقدر در کار تیمی منظم و هماهنگ هستند.

کریم بنزما به دلیل مصدومیت در نیمه دوم از ترکیب خارج شد و آنتوان گریِزمن دیگر بازیکن فرانسوی میدان، در دقیقه ۵۳ برای اتلتیکو گلزنی کرد تا مسابقه با همین نتیجه به پایان برسد.

امید های رئال برای قهرمانی در لالیگا با این شکست کمتر از قبل شد. رونالدو که از این ناکامی بسیار خشمگین بود در پایان مسابقه گفت: «اگر بقیه بازیکنان به خوبی من بودند ما صدر نشین بودیم.»

بالاترین و پایین ترین های هفته

تکرار رکوردهای بیست و هفت ساله و تیم هایی شکست ناپذیر که نخستین ناکامی فصل خود را تجربه کردند.

ـ مارکوس راشفورد هجده ساله به جمع بزرگان پیوست. مهاجم جوان منچستر یونایتد در نخستین فصل حضور در لیگ برتر جزیره با دو گلی که مقابل آرسنال به ثمر رساند نقشی چشمگیر در پیروزی ۳ بر ۲ تیم اش داشت. او پیش از این در لیگ اروپا نیز موفق شده بود در یک بازی دوبار گلزنی کند.

ـ بارسلون نیز در قسمت بالاترین های هفته قرار می گیرد. آبی اناری پوشان با گلهای مسی و پیکه، دو بر یک مقابل سویل پیروز شدند تا پس از بیست و هفت سال با شکست رکورد رئال در سال ۱۹۸۹، سی و چهارمین بازی بدون باخت خود را تجربه کنند.

ـ اما پاری سن ژرمن نخستین تیم قسمت پایین ترین های هفته است. شاگردان لوران بلان که سی و هفت بازی بدون شکست را در لیگ یک فرانسه پشت سر گذاشته بودند روز یکشنبه در زمین لیون دو به یک نتیجه مسابقه را واگذار کردند تا نخستین شکست فصل را تجربه کنند. آخرین شکست پاری سن ژرمن به مارس سال گذشته مقابل بوردو بازمی گردد.

ـ اینتر نیز با شکست دو به صفر مقابل یوونتوس در دربی ایتالیا، یکشنبه سختی را سپری کرد. بیاکونری ها با ۶۱ امتیاز در صدر سری آ ایستادند و اینتر تنها با یک امتیاز بیشتر از رقیب میلانی اش در رده پنجم قرار گرفت.

در مسیر یورو۲۰۱۶

جام ملتهای ۲۰۰۴ یکی از دوره های به یادماندنی تاریخ این مسابقات است. پرتغال نشان داد که به ژوگو بونیتو (بازی زیبا) امتیاز نمی دهند و در مقابل یک دفاع مستحکم می تواند با کسب افتخار همراه باشد.

یونان در سال ۲۰۰۴ به رقابت های جام ملتهای اروپا که در پرتغال برگزار می شد، راه یافت. کمتر کسی به نتایج شگفت انگیز این تیم برای راهیابی به این مسابقات توجه کرده بود. آنها دو مسابقه ابتدایی رقابت های انتخابی را باخته اما شش مسابقه بعدی خود را بدون دریافت گل با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. یونانی ها که در مسابقه افتتاحیه پرتغال را شکست داده بودند، در فینال نیز مقابل میزبان قرار گرفتند و با تک گل انجلوس چاریستیس به نخستین قهرمانی خود در اروپا دست یافتند.

آگهی

پیش بینی نتایج مسابقات

مثل همیشه همکاران بخش ورزش یورونیوز نتیجه چند مسابقه را پیش بینی کرده اند. شما نیز می توانید نظراتتان را از طریق #TheCornerScores برای ما بفرستید.

لیورپول ۰ منچستر سیتی ۲

رم ۲ فیورنتینا ۱

اسپورتینگ ۳ بنفیکا ۱

آگهی

لوانته ۰ رئال مادرید ۲

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان احساساتی دوران حرفه‌ای در ۴۱ سالگی؛ ابراهیموویچ در سن‌سیرو: از فوتبال خداحافظی می‌کنم

سرقت ۵۰۰ هزار یورویی از منزل ستاره منچستر ‌‌سیتی

بازگشت ستارگان سابق میلان به سن‌سیرو؛ مالدینی و بوبان در روسونری