آتش بس شکننده در سوریه، حلب و حما بمباران شدند

آتش بس شکننده در سوریه، حلب و حما بمباران شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید به رغم اعلام آتش بس که از روز شنبه در سوریه حاکم شده، روز یکشنبه هلی کوپترهای دولتی و جنگنده های روسی برخی از مناطق

آگهی

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید به رغم اعلام آتش بس که از روز شنبه در سوریه حاکم شده، روز یکشنبه هلی کوپترهای دولتی و جنگنده های روسی برخی از مناطق استان های حلب و حما را در شمال و مرکز سوریه بمباران کردند.

سوریه و روسیه همزمان با موافقت با این آتش بس اعلام کرده بودند مواضع داعش و جبهه النصره را همچنان هدف قرار خواهند داد و این دو گروه شامل آتش بس نمی شوند.

به گفتۀ مسئولان دیده بان حقوق بشر سوریه، از مجموع هفت موضع بمباران شده در این دو استان، تنها روستای «کفر حمرا» در استان حلب در اشغال جبهه النصره قرار دارد که شاخۀ القاعده در این کشور محسوب می شود. دیگر مناطق بمباران شده در اختیار گروههای مسلح مخالف دولت قرار دارد اما به گفتۀ این نهاد سوری، نیروهای وابسته به گروههای جهادی در اطراف این مناطق حضور دارند.

همزمان با این آتش بس، هماهنگ کنندۀ امور انساندوستانه در دمشق از لزوم کمک به بیش از ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان مناطق تحت محاصرۀ ارتش سوریه و یا گروههای مسلح خبر داد. قرار است کاروان های کمک های انساندوستانه طی پنج روز آینده به برخی از این مناطق مانند کفریا و مضایا اعزام شوند.

سازمان ملل امیدوار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته اولین محموله از این کمک ها را روز دوشنبه در میان اهالی شهر «معظمیه» توزیع کند.

روز سه شنبه نیز قرار است کاروان های حامل مواد غذایی و دارو به شهرها و روستاهای زبدانی، مضایا، کفریا و فوعه اعزام شوند.

از آنجا که شهر دیرالزور در اختیار داعش قرار دارد، هیچ کاروان زمینی به این منطقه اعزام نمی شود اما به گفتۀ مسئولان کمک رسانی سازمان ملل، قرار است محموله های مواد غذایی از طریق هوا به دست بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر برسد.
اواسط ماه فوریه، بیش از ۲۱ تن غذا و دارو در آسمان این شهر رها شد اما به دلیل وزش شدید باد و عدم باز شدن چتر، بخش قابل توجهی از این محموله ها به سلامت به دست ساکنان این شهر تحت اشغال نرسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با وجود موارد نقض آتش بس در سوریه٬ طرفین مصمم به توقف خصومتها هستند

حمله جت های جنگنده به شش روستا در نزدیکی حلب در سوریه

بمباران حلب در آستانه برقراری آتش بس در سوریه