تاکید مجدد مرکل بر اجرای کامل پیمان شنگن و رعایت سهمیه پذیرش مهاجران

تاکید مجدد مرکل بر اجرای کامل پیمان شنگن و رعایت سهمیه پذیرش مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه شنبه در برلین میزبان تیومیر اورشکویچ، نخست وزیر کرواسی بود. بحران مهاجرت در کنار روابط دوجانبه از محورهای اصلی

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه شنبه در برلین میزبان تیومیر اورشکویچ، نخست وزیر کرواسی بود. بحران مهاجرت در کنار روابط دوجانبه از محورهای اصلی گفتگوهای این دو بود.

خانم مرکل، پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری بر از سرگیری کامل و پایبندی به پیمان شنگن در اتحادیه اروپا تاکید کرد. وی گفت: «دوباره تصریح می کنم که آلمان از توافق ۱۸ فوریۀ اجلاس اتحادیه اروپا در رعایت کامل و پایبندی دوباره به پیمان شنگن و عدم تغییر و اجرای اختیاری آن حمایت می کند. پناهجویان نیز حق ندارند کشوری را که برای آن تقاضای پناهندگی می کنند، انتخاب کنند.»

اشاره خانم مرکل به اینکه پناهجویان حق انتخاب کشور مقصد را ندارند، اشاره مجدد به لزوم رعایت سهمیه پذیرش پناهجویان از سوی کشورهای عضو اتحادیه است.

همزمان، وینسنت کوچِتِل، هماهنگ کننده کمیساریای عالی پناهندگان در امور بحران پناهندگان در اروپا، روز سه شنبه در ژنو نسبت به وقوع قریب الوقوع بحرانی انسانی در یونان هشدار داد.

وی گفت: «یا باید دست به جابجایی و انتقال مهاجران در مقیاس عظیم بزنیم یا شاهد تکرار روند سال گذشته در غرب بالکان باشیم. احتمالا مسیر بلغارستان، و بعد به طور مستقیم از یونان به ایتالیا و یا به آلبانی. ما باید جابجایی و انتقال و اسکان مجدد مهاجران را نظم بخشیم و فقط به دلیل این که هنوز این طرح به بار ننشسته است آن را رها نکنیم. کشورها باید از خواب بیدار شوند. هیچ طرح جایگزین دیگری وجود ندارد.»

تیومیر اورشکویچ، نخست وزیر کروواسی در دیدار خود با صدراعظم آلمان گفت که اگر کشورش لازم ببیند، در مواجهه با بحران مهاجرت استقرار نیروهای نظامی در مرزهایش را با هدف کمک به پلیس کرواسی مد نظر خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه اعتراضات گسترده علیه گروه‌های راست افراطی در آلمان؛ «نازی‌ها بیرون»

پارلمان آلمان با تسهیل قوانین دریافت شهروندی و لغو محدودیت‌های تابعیت دوگانه موافقت کرد

محافظه‌کاران آلمان متعهد شدند که در برابر دیدگاه جریان راست‌افراطی در مورد مهاجرت بایستند