«پا دو کاله» صحنۀ درگیری میان پناهجویان و پلیس بود

«پا دو کاله» صحنۀ درگیری میان پناهجویان و پلیس بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تخلیه و تخریب بخشی از اتراقگاه مهاجران در منطقۀ «پا دو کاله» در شمال فرانسه که به جنگل معروف است، به درگیری شدید میان پلیس و این پناهجویان انجامید

آگهی

تخلیه و تخریب بخشی از اتراقگاه مهاجران در منطقۀ «پا دو کاله» در شمال فرانسه که به جنگل معروف است، به درگیری شدید میان پلیس و این پناهجویان انجامید. در جریان تخریب بخش جنوبی این اردوگاه علاوه بر مهاجران، اعضای نهادهای غیردولتی مانند «نه به مرز» نیز حضور داشتند.

تعدادی از آلونک های ساخته شده توسط مهاجران دچار آتش سوزی شد و پلیس نیز در پاسخ به پرتاب سنگ از سوی پناهجویان از گاز اشک آور استفاده کرد. مهاجران و اعضای این سازمان غیردولتی همچنین چندین زاغه را در اعتراض به این اقدام فرمانداری و پلیس به آتش کشیدند.

در جریان این درگیری سه نفر از فعالان سازمان «نه به مرز» و یک نوجوان مهاجر افغان بازداشت شده اند. به گزارش پلیس، تخریب این بخش از جنگل در ساعت پنج عصر به دلیل تنش میان مهاجران و پلیس متوقف شد. شماری از مهاجران نیز که تعداد آنها ۱۵۰ نفر برآورد شده است با ورود به جاده های اطراف این منطقه با پرتاب سنگ و میله های آهنی به سمت خودروهای در حرکت، تردد را در این جاده ها مختل کردند.

مسئولان طرح تخلیۀ این منطقه می گویند قرار بوده تنها آلونک ها و چادرهای خالی تخریب شوند اما به گفتۀ سازمان پزشکان بدون مرز در بخش جنوبی این جنگل هنوز افرادی در این چادرها زندگی می کنند و این درگیری ها در جایی رخ داده که زنان و کودکان مهاجر نیز حضور دارند.

به گفتۀ فرمانداری «پا دو کاله» هدف از تخریب این حلبی آباد موسوم به جنگل ترغیب این مهاجران به اقامت در اردوگاهی متشکل از کانتینرهای تعبیه شده به همین منظور است اما این مهاجران که بیشتر آنها درصددند خود را به انگلیس برسانند از ترک جنگل سرباز می زنند.

روز پنجشنبه، بیست و پنجم فوریه، دادگاه شهر لیل در شمال شرقی فرانسه حکم تخلیۀ موقت این اردوگاه را که بزرگترین زاغه نشین فرانسه محسوب می شود، صادر کرد. این حکم با اعتراض مهاجران ساکن این اردوگاه که تعداد آنها بین ۳۷۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر تخمین زده می شود و نهادهای غیردولتی مدافع حقوق مهاجران مواجه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروه حامی مهاجران زاغه های کمپ کاله را به آتش کشید

فرانسه؛ تخلیه و برچیدن کمپ مهاجران در کاله آغاز شد

دادگاه فرانسه حکم به تخلیه پناهجویان کاله داد