همصدایی معلمان و دانش آموزان مجارستان در اعتراض به نظام آموزشی

همصدایی معلمان و دانش آموزان مجارستان در اعتراض به نظام آموزشی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتقاد و اعتراض به نظام آموزش دولتی در مجارستان افزایش یافته و در این خصوص معلمان و دانش آموزان با هم همراه شده اند. دوشنبه در مجارستان روز اعتراض

آگهی

انتقاد و اعتراض به نظام آموزش دولتی در مجارستان افزایش یافته و در این خصوص معلمان و دانش آموزان با هم همراه شده اند.

دوشنبه در مجارستان روز اعتراض والدین و دانش آموزان نام داشت و معلمان از اینکه شاهد حمایت آنان هستند ابراز خوشحالی می کنند. با این حال دولت، این اعتراض را «سیاسی» می داند و می گوید که دانش آموزان نباید نقشی در آن داشته باشند.

هانا، دانش آموزی است که روز دوشنبه به مدرسه نرفته است. پدر هانا می گوید که کودکان در مدرسه چیزهایی می آموزند که ضروری نیست و مدارس هم امکانات کافی ندارند. هانا به یورونیوز می گوید: «آن ها در مدرسه فقط چند نمونه مساله به ما نشان می دهند و ما زیاد تمرین نداریم. به جایش، سریع توضیحی می دهند و می گویند که ما باید یاد بگیریم و بعد هم بلافاصله به موضوع دیگری می پردازند.»

فرنک، پدر هانا نیز می گوید: «ما خبر داریم که گچ و کاغذ در مدرسه ندارند و معلمان هم با حجم بالایی از کار رو به رو هستند. آن ها نمی توانند در چنین نظام آموزشی، موضوعات را به طور کامل تدریس کنند. برنامه های آموزشی بسیار زیاد است و بچه ها نمی توانند آن را فرابگیرند. او در خانه به من و مادرش می گوید که درس ها را نمی فهمد.»

در اعتراض به نظام آموزش دولتی مجارستان، عده ای با تبلیغ در فیسبوک، باشگاهی را برای آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزانی که نمی خواهند به مدرسه بروند، راه انداخته اند. ۳۰ هزار تن به صفحه این باشگاه در فیسبوک پیوسته اند. این باشگاه برنامه های متنوعی دارد. همچنین در فیسبوک صفحه ای به نشانه همبستگی با معلمان به نام کمپین پیراهن چهارخانه راه اندازی شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

معلمان در مجارستان باید هفته ای ۲۶ موضوع درسی را تدریس کنند. علاوه بر نظام بوروکراتیک پیچیده، مدارس حق تصمیم گیری درباره محتوا و چگونگی آموزش مواد درسی را ندارند.

استفان که معلم دبیرستان است می گوید: «خودمختاری مدارس به طور کامل از دست رفته است. ما باید بر اساس برنامه های درسی متمرکز تدریس کنیم. به این ترتیب فقط تا سقف ۱۰ درصد از برخی از بخش ها را می توانیم تغییر دهیم و این بسیار کم است.»

با این حال ایمر سیپوس، معاون وزیر آموزش عمومی ضمن مخالفت با اعتراض صورت گرفته می گوید: «موضوع محتوای برنامه های درسی نمی تواند یکروزه حل شود. اگر این طور بود بسیاری طی دهه های گذشته این کار را کرده بودند. ما می دانیم که مشکل وجود دارد ولی این راه حل خوبی نیست که کودکان را مجبور کنیم وارد چنین وضعیت نامطلوبی شوند.»

دولت مجارستان از سه سال پیش به متمرکز کردن نظام آموزشی پرداخت تا از فاصله محتوای آموزشی در روستا ها و شهرهای ثروتمند کاسته شود. با این حال با تعیین کتاب های آموزشی، جلوگیری از ابتکار در نحوه آموزش و سهمیه بندی گچ و کاغذ مدارس، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

مبارزه مولداوی با تبلیغات روسیه در «گاگائوزیا»؛منطقه‌ای خودمختار که ساکنانش اقلیتی تُرک مسیحی هستند

نتایج یک پژوهش؛ دانستن زبان‌های خارجی بیشتر با عملکرد مغز چه ارتباطی دارد؟