اردوغان حکم دادگاه را درباره روزنامه نگاران بازداشت شده نمی پذیرد

اردوغان حکم دادگاه را درباره روزنامه نگاران بازداشت شده نمی پذیرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماجرای دو خبرنگار ترکیه ای که چند ماه قبل بازداشت شده بودند و هفته گذشته آزاد شدند، تبدیل به بحران سیاسی جدیدی برای دولت ترکیه شده است. در حالی که

آگهی

ماجرای دو خبرنگار ترکیه ای که چند ماه قبل بازداشت شده بودند و هفته گذشته آزاد شدند، تبدیل به بحران سیاسی جدیدی برای دولت ترکیه شده است. در حالی که دادگاه عالی ترکیه حکم کرده است که بازداشت این دو، بر خلاف حقوق آنها بوده است و حکم به آزادی موقت آنها داده است، رئیس جمهوری ترکیه می گوید حکم دادگاه را نمی پذیرد.

جان دوندار و اردم گول، چند روز پس از آزادی در یک نشست خبری به سوالات همکارانشان از رسانه های مختلف پاسخ دادند. جان دوندار گفت: «ما رئیس جمهوری داریم که به شکست خوردن عادت ندارد. به جای پذیرفتن قانون، می خواهد این مساله را تبدیل به بحران ملی کند. او گفته است که حکم دادگاه را نمی پذیرد. این برای اولین بار در تاریخ جمهوری ترکیه است که یک رئیس جمهوری از پذیرفتن حکم دادگاه سر باز می زند.»

این دو روزنامه نگار روزنامه جمهوریت، به دلیل انتشار تصاویر ویدیویی در سال ۲۰۱۴ بازداشت شدند که نیروهای امنیتی ترکیه را به کمک به ارسال سلاح به سوریه متهم می کرد.

آقای اردوغان صراحتا گفته است که حکم دادگاه عالی را نمی پذیرد. مقامهای دولت ترکیه هم درباره این که صحبت آقای اردوغان، اظهار نظر شخصی بوده اند یا موضع دولت، اظهار نظرهای متناقضی داشته اند.

جان دوندار و اردم گول فعلا به صورت موقت آزادند و حدود سه هفته دیگر باید در دادگاه در مقابل اتهامهایی که ممکن است برای آنها مجازات حبس ابد به همراه داشته باشد از خود دفاع کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه