جشنواره فیلم پورتو؛ نگاهی به فیلم «یخ»

جشنواره فیلم پورتو؛ نگاهی به فیلم «یخ»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درونمایه اصلی فیلم «یخ» را باید کاتارینا دانست؛ دختر جوانی که هویتش با گذشته عجین شده. او محصول «دی ان ای» مردی است که چند سال پیش جسد یخ زده اش به

آگهی

درونمایه اصلی فیلم «یخ» را باید کاتارینا دانست؛ دختر جوانی که هویتش با گذشته عجین شده. او محصول «دی ان ای» مردی است که چند سال پیش جسد یخ زده اش به صورتی کاملا اتفاقی در کوههای پیرینه پیدا شده است.

جوآنا، با بازی درخشان ایوانا باکرو، یک دانشجوی فیلمنامه نویسی است. شخصیت کاتارینا پرداخته ذهن اوست، شاید هم داستانش واقعی باشد و هر دو نفر یکی باشند.

این فیلم پرتغالی-اسپانیایی (محصول۲۰۱۴) را لوییش و گونسالو گالوآئو تِلش (پدر و پسر) به طور مشترک کارگردانی کرده اند. لوییش گالوآئو تِلش به خبرنگار یورونیوزمی گوید: «فیلمها فاقد مکان و زبان مشخصی هستند. برای اینکه مهاجرت زبان نمی شناسد. رویا زبان ندارد. این موضوع که برخی از شخصیت های فیلم اسپانیایی صحبت می کنند و بعضی پرتغالی قسمتی از جهانشمول بودن آرزو و مهاجرت را نشان می دهد.»

آلفونسو پیمنتل پرتغالی که در نقش میگل، زوج رومانتیک جوآنا بازی کرده، در باره تنوع زبانی در این فیلم می گوید: «وجود زبانهای متفاوت ما را مجبور می کرد تا به جای تاکید بر کدهای زبانی بیشتر بر روی واکنش ها و احساسات تمرکز کنیم. دست کم این چیزی بود که در بازی کنار ایوانا باکرو احساس کردم.»

نمایش «یخ» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره امسال پورتو که از سال ۱۹۸۱ همواره مهمترین رویداد سینمایی پرتغال لقب گرفته، تحسین علاقمندان و منتقدان بسیاری را در پی داشته است.

ریکاردو فیگویئرا، خبرنگار اعزامی یورونیوز به پورتو: «پس از اکران یخ در جشنواره فانتاس، این فیلم از این هفته در پرتغال روی پرده رفته و بزودی در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی اکران خواهد شد. برندگان جشنواره یکشنبه آینده مشخص می شوند و ما هفته آینده با ویژه برنامه سینما برندگان را به شما معرفی خواهیم کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد