اعتراضی تلخ و غم انگیز؛ ۹ ایرانی لبهای خود را دوختند

اعتراضی تلخ و غم انگیز؛ ۹ ایرانی لبهای خود را دوختند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تعداد ۹ ایرانی روز پنج شنبه در اعتراض به تخلیه منطقه «جنگل» کاله فرانسه لبهای خود را با نخ و سوزن دوختند. یک روز قبل از آن نیز ۸ ایرانی دست به این

آگهی

تعداد ۹ ایرانی روز پنج شنبه در اعتراض به تخلیه منطقه «جنگل» کاله فرانسه لبهای خود را با نخ و سوزن دوختند. یک روز قبل از آن نیز ۸ ایرانی دست به این کار زدند. این اقدام در حضور خبرنگاران و مقابل مرکز کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز انجام شد.

با این وجود تخلیه منطقه «جنگل» از مهاجران که از روز دوشنبه آغاز شده تحت نظارت پلیس فرانسه همچنان ادامه دارد و حدود یک هکتار از مساحت ۷.۵ هکتاری این منطقه از مهاجران تخلیه شده است.

این اقدامات، مهاجرانِ مصمم به یافتن راهی به سوی بریتانیا را منصرف نکرده است. احمد، مهاجر ۲۵ ساله عراقی می گوید: «۱۰ روز بدون دوش گرفتن، در چادری کوچک، در سرما، در حالی که همیشه باران می بارد و همه جا را آب گرفته. اینها برای من مهم نیست چراکه می خواهم به بریتانیا بروم، من در آنجا خانواده دارم.»

شمار مهاجرانی که در این منطقه حضور داشتند به گفته فرمانداری کاله بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مهاجر و به گفته سازمانهای غیردولتی ۳۴۵۰ نفر بوده است.

بحران کاله روز پنجشنبه در جریان سی و چهارمین نشست امنیتی دوجانبه بریتانیا و فرانسه در شهر امین فرانسه نیز مطرح بود و لندن خود را متعهد به پرداخت ۲۲ میلیون یورو کرد تا فرانسه مهاجران را از حرکتشان به سمت بریتانیا بازدارد.

Sorry, France, but razing the Calais ‘Jungle’ is not humanitarian | Clare Moseley https://t.co/XnMtAXZuyh

— The Guardian (@guardian) March 3, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

تصاویری از زندگی روزمره فلسطینی‌های غزه‌ در چند روز آتش‌بس