ایران تروریست خواندن حزب‌الله از سوی شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد

ایران تروریست خواندن حزب‌الله از سوی شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را محکوم کرد.

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از عربستان سعودی، عمان، بحرین، کویت، قطر و امارت عربی متحده، روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان را یک گروه‌ تروریستی توصیف کرده بود.

به گزارش ایسنا، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه روز پنجشنبه گفت: جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان، با پایداری و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی و همراهی همه جانبه با ملت مظلوم و جنبش مقاومت فلسطین، به دهه ها رخوت و سستی در رویاروئی با اشغالگران فلسطین خاتمه داد و نخستین پیروزی بزرگ اعراب و مسلمانان در تاریخ منازعه ضد صهیونیستی را رقم زد و برای همیشه به نماد برجسته مقاومت در برابر اشغال و نژادپرستی صهیونیسم تبدیل شد.

آقای جابر انصاری، مخالفت برخی دولتهای عرب با جنبش حزب الله را نشانگر همصدایی و هم‌نوائی این دولتها با دولت اسرائیل در تروریستی خواندن جنبش مقاومت ندانست اما گفت: «دولتمردانی که با فضاسازی و دروغ پراکنی و اعمال فشار به دولتهای دیگر در پی صدور چنین موضعگیری هائی هستند، دانسته یا ندانسته علیه منافع کشورهای اسلامی عمل می کنند.»

در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان،‌ معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران گفت: کسانی که حزب‌الله را تروریست می‌خوانند خواسته و ناخواسته وحدت و امنیت لبنان را هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۱۲ عملا به نفع دولت بشار اسد وارد میدان جنگ در سوریه شد. مواضع این گروه در قبال چالش‌های جهان عرب همسو با تهران است. با توجه به نقش پررنگ حزب‌الله در تحولات سیاسی لبنان، عربستان سعودی و متحدانش سعی می‌کنند تاثیر این گروه سیاسی-نظامی را در ساختار قدرت لبنان کاهش دهند. لبنان یکی از معدود کشورهای عربی بود که حمله به اماکن دیپلماتیک سعودی در تهران و مشهد را محکوم نکرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

وزیر کشور لبنان: قتل صراف وابسته به حزب‌الله و رابط ایران، احتمالا کار اسرائیل بوده است

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند