فرانسه: اعتراض پناهجویان ایرانی به دولت با لبهای دوخته شده

فرانسه: اعتراض پناهجویان ایرانی به دولت با لبهای دوخته شده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پناهجویانی که در اردوگاه موسوم به «جنگل» زندگی می کنند، با دوختن لبهایشان، در سکوت، به تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تخریب این اردوگاه اعتراض کردند

آگهی

هشت تن از پناهجویان ایرانی که در اردوگاه موسوم به «جنگل» زندگی می کنند، با دوختن لبهایشان، در سکوت، به تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تخریب این اردوگاه اعتراض کردند.

بسیاری از این پناهجویان مدتهاست که در شرایط دشواری در این منطقه زندگی می کنند اما نمی خواهند که به جای دیگری منتقل شوند. چرا که این منطقه در بندر کاله به کانال مانش نزدیک است و آنها امیدوارند که با عبور از این کانال، بتوانند به هر طریقی خود را به بریتانیا برسانند.

یکی از پناهجویان عراقی می گوید: «من می خواهم که به بریتانیا بروم اما مرز را بسته اند. من نمی توانم در جنگل زندگی کنم چون پلیس ضدشورش به ما چنین اجازه ای نمی دهد. آنها سرپناه ما را تخریب کردند. نمی دانم چه بر سر زندگی من می آید.»

هفته گذشته دادگاهی در فرانسه با صدور حکمی از طرح دولت مبنی بر برچیدن این اردوگاه حمایت کرد و از چند روز قبل کار تخریب خانه های موقت ساخته شده در منطقه موسوم به «جنگل» آغاز شد. این اقدام دولت با اعتراض شماری از نهادهای حقوق بشری و ساکنان این منطقه روبرو شد.

در روز اول عملیات تخریب، درگیریهایی بین نیروهای پلیس ضدشورش و پناهجویان معترض رخ داد.

شمار افراد حاضر در این اردوگاه بین حدود ۳۷۰۰ و ۵۵۰ نفر تخمین زده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه فرانسه حکم به تخلیه پناهجویان کاله داد

شرایط غیر انسانی زندگی پناهجویان در «اردوگاه شرم» در شمال فرانسه

انتقال اولین گروه پناهجویان به اردوگاه موقت در شمال فرانسه