«یک روز پس از قطعنامه کرۀ شمالی اقدام به پرتاب آزمایشی موشک کرده است»

«یک روز پس از قطعنامه کرۀ شمالی اقدام به پرتاب آزمایشی موشک کرده است»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات کرۀ جنوبی می گویند پیونگ یانگ صبح روز پنجشنبه و به فاصلۀ یک روز از صدور قطعنامۀ تحریمی شورای امنیت اقدام به پرتاب موشک های کوتاه برد آزمایشی

آگهی

مقامات کرۀ جنوبی می گویند پیونگ یانگ صبح روز پنجشنبه و به فاصلۀ یک روز از صدور قطعنامۀ تحریمی شورای امنیت اقدام به پرتاب موشک های کوتاه برد آزمایشی کرده است. بنا به اعلام مقامات این کشور، کرۀ شمالی این موشک ها را از دریای ژاپن پرتاب کرده است.

همزمان رئیس جمهوری کرۀ جنوبی، با انتشار بیانیه ای از اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای صدور قطعنامۀ تحریمی علیه همسایۀ شمالی خود ابراز خرسندی کرد. این قطعنامه در واکنش به اقدام پیونگ یانگ در پرتاب یک موشک دوربرد و همچنین آزمایش یک بمب هیدروژنی صادر شده است.

بر طبق این قطعنامه که روز چهارشنبه و با موافقت تمامی اعضای شورای امنیت صادر شد، از این پس تمامی اعضای سازمان ملل می توانند محموله های ارسالی به کرۀ شمالی را همانند محموله هایی صادره از این کشور بازرسی کنند. این تحریم ها همچنین شامل تعدادی از محصولات صادر شده از این کشور نیز می شود.

فروش طلا، تیتان و مواد معدنی کمیابی که در تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد نیز بر طبق این قطعنامه برای کرۀ شمالی ممنوع اعلام شده است.

کرۀ شمالی در روز ششم ژانویه دست به آزمایش یک بمب اتمی کرد که به گفتۀ سازمان ملل چهارمین آزمایش هسته ای این کشور بوده است. این کشور همچنین روز هفتم فوریه نیز یک موشک دوربرد را به فضا پرتاب کرد. کرۀ جنوبی و متحد این کشور یعنی آمریکا می گویند پرتاب این موشک در جهت اهداف نظامی بوده است اما پیونگ یانگ ادعا می کند این موشک به منظور قرار دادن سفینه در مدار زمین و فضا آزمایش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل، تحریمهای جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد

آزمایش موشکی تازه کره شمالی؛ سئول: به همراه آمریکا اوضاع را رصد می‌کنیم