رئیس شورای اروپا از پناهجویان خواست به اروپا نیایند

رئیس شورای اروپا از پناهجویان خواست به اروپا نیایند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حدود ده هزار پناهجو در ایدومنی واقع در شمال یونان، در پشت مرز مقدونیه متوقف شده اند زیرا دولت اسکوپیه به آنها اجازه نمی دهد تا مسیر خود را به سوی مرکز اروپا ادامه دهند

آگهی

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا از کشورهای اروپایی که به طور یک جانبه تصمیم به بستن مرز خود به روی پناهجویان گرفته اند، انتقاد کرد. وی روز پنج شنبه پس از دیدار با آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در آتن گفت معامله با بحران پناهجویان باید متوقف شود زیرا در همبستگی میان اتحادیه اروپا خلل وارد می کند. وی هم چنین از پناهجویان خواست که بی دلیل به اروپا نیایند.

او گفت: «خطاب من به همه مهاجران غیر قانونی است که احتمالا از فقر در کشورشان می گریزند، از هر کشوری که باشند. به اروپا نیایید، حرف قاچاقچیان را باور نکنید، زندگی و سرمایه خود را به خطر نیندازید. دیگر نه یونان و نه هیچ کشور اروپایی دیگری محل عبور نخواهد بود.»

در حدود ده هزار پناهجو در ایدومنی واقع در شمال یونان، در پشت مرز مقدونیه متوقف شده اند زیرا دولت اسکوپیه به آنها اجازه نمی دهد تا مسیر خود را به سوی مرکز اروپا ادامه دهند.

گروهی از این پناهجویان روز پنج شنبه با خوابیدن روی ریل قطار به بسته شدن مرز مقدونیه اعتراض کردند. در روزهای گذشته نیز عده ای از پناهجویان با مرزبانان مقدونیه درگیر شدند.

بیشتر پناهجویان در این منطقه را اتباع سوریه، عراق، افغانستان و ایران تشکیل می دهند. در روزهای اخیر آنها در چادرهایشان در سرما و زیر باران، شرایط زندگی اسفباری را تجربه کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیسیون اروپا ۷۰۰ میلیون یورو برای کمک به مهاجران به یونان پرداخت می کند

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد