شواهد ارتباط بین ویروس زیکا و میکروسفالی نوزدان در حال افزایش است

شواهد ارتباط بین ویروس زیکا و میکروسفالی نوزدان در حال افزایش است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان جهانی بهداشت می گوید شواهد و نشانه های حاکی از ارتباط بین ویروس زیکا و میکروسفالی یا کوچک سری نوزادان در حال افزایش است. این شواهد بر وجود

آگهی

سازمان جهانی بهداشت می گوید شواهد و نشانه های حاکی از ارتباط بین ویروس زیکا و میکروسفالی یا کوچک سری نوزادان در حال افزایش است.

این شواهد بر وجود ارتباط میان زیکا و ناهنجاری نادری موسوم به «سندروم گیلن باره» حکایت دارد. در این ناهنجاری سيستم ايمنی بدن با حمله به سلولهای عصبی آنها را از بین می برد. پژوهشگران در آمریکا دریافته اند که این ویروس بخشی از بافت مغز جنین را در جریان رشد آن از بین می برد.

فهرستی از عوارض ابتلا به ویروس زیکا در بین زنان باردار در ریودوژانیرو روز جمعه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد. از آن جمله می توان به مرگ جنین٬ جمع شدن کلسیم در یکی از بافت های بدن٬ نارسایی جفت و کمبود شدید مایع آمنیوتیک٬ محدودیت رشد جنین٬ آسیب دیدگی سیستم عصبی مرکزی و کوری احتمالی اشاره کرد.

میکروسفالی نوزادان شایع ترین عارضه ناشی از انتقال ویروس زیکا به بدن زنان باردار است که موارد ابتلا به آن در بیست و سه کشور آمریکای جنوبی از جمله برزیل رو به افزایش است. سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته نسبت به گسترش این بیماری هشدار داد و از احتمال ابتلای سه تا چهار میلیون نفر در قاره آمریکا به آن ابراز نگرانی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس زیکا چیست؟

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند