بازگشت خبرنگاران به دفتر روزنامه زمان در حضور نیروهای پلیس

بازگشت خبرنگاران به دفتر روزنامه زمان در حضور نیروهای پلیس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از حمله پلیس ترکیه به دفتر روزنامه زمان، خبرنگاران این روزنامه تحت تدابیر شدید امنیتی و در حضور نیروهای پلیس به محل کار خود بازگشتند. حمله

آگهی

یک روز پس از حمله پلیس ترکیه به دفتر روزنامه زمان، خبرنگاران این روزنامه تحت تدابیر شدید امنیتی و در حضور نیروهای پلیس به محل کار خود بازگشتند.
حمله نیروهای نظامی در پی صدور حکم دادگاه برای تحت کنترل گرفتن فعالیت روزنامه زمان، بزرگترین روزنامه منتقد دولت توسط دادگاه صورت گرفت.

سردبیر زمان این اقدام را پایانی بر آزادی مطبوعات در ترکیه عنوان کرد و گفت: «دولت تلاش خود را برای حذف منتقدانش گسترش داده است و در حال حاضر نسبت به حذف بخش از وسیعی از مخالفان و منتقدان خود اقدام کرده است.»

کمال قلیچ داراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه نیز تحت کنترل گرفتن فعالیت روزنامه زمان را تخطی از قانون آزادی رسانه ها عنوان کرد.

حمله پلیس به دفتر این روزنامه با تجمع صدها تن از هوادارانش در مقابل دفتر آن همراه بود و پلیس نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور ماشین آبپاش استفاده کرد.

تاکنون هیچ دلیلی درباره کنترل روزنامه زمان از سوی این دادگاه اعلام نشده است.
سال گذشته نیز مقام های ترکیه کنترل پنج رسانه دیگر را به دلایلی نه چندان مشخص در اختیار گرفتند.

روزنامه پرتیراژ زمان از منتقدان سیاست های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بوده است.
گفته شده که این روزنامه ارتباطات نزدیکی با فتح الله گولن، شخصیت مذهبی مسلمان اهل ترکیه داشته است.
آقای گولن که از سال ۱۹۹۹ میلادی در آمریکا زندگی می کند، از سوی اردوغان متهم شده که برای ساقط کردن دولت ترکیه در تلاش است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد، در حال حاضر در سراسر دنیا ۱۵۳ روزنامه نگار در بازداشت به سر می برند.
به گزارش این سازمان پس از چین به عنوان بزرگترین زندان روزنامه نگاران درجهان، مصر، ایران، اریتره و ترکیه قرار دارند و به این تریتب ترکیه در حال حاضر پنجمین زندان روزنامه نگاران در جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع اعتراضی در استانبول در واکنش به توقیف روزنامه زمان توسط دولت ترکیه

پلیس کالیفرنیا دختر نوجوانی را که قرار بود نجات دهد اشتباهی به ضرب گلوله کشت

بازرسی اشتباه پلیس از یک خانه؛ زن آمریکایی شکایت کرد و ۳.۷۶ میلیون دلار برنده شد