روحانی: در مورد خاتمی هیچ مصوبه ای در شورای امنیت ملی وجود ندارد

روحانی: در مورد خاتمی هیچ مصوبه ای در شورای امنیت ملی وجود ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی رپیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۶ اسفند، در یک نشست خبری در تهران و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در مورد نتایج انتخابات دو مجلس، برنامه اقتصادی دولت، سیاست منطقه ای کشور و مساله ممنوع التصویری محمد خاتمی سخن گفت.

آقای روحانی در این نشست که اولین کنفرانس خبری او پس از انتخابات ۷ اسفند ماه بود، سال ۱۳۹۴ را به خاطر رویدادهایی چون دست یابی به توافق هسته ای (برجام) و انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان سالی تاریخی برای ملت ایران دانست. او گفت: «دولت همه توان خود را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و شکوهمند به کار گرفت. خوشحالم که بین همه گروه‌ها و جناح‌ها معتدلان انتخاب شدند، چرا که این نشان می‌دهد مردم راهی را که ۹۲ انتخاب کردند، ادامه دادند و به همه مسئولان پیام دادند که همدلی شما را می‌خواهیم.»

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه «قانون اساسی خواسته است که در مجلس افکار مختلف از سوی ملت انعکاس داشته باشد.» گفت: «به همین دلیل حتی مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان باید در مجلس نماینده داشته باشند، مردم می خواهند همه افکار در مجلس نماینده داشته باشند. مجلس یک دست مجلس مطلوبی نیست باید همه با همفکری از نظرات هم استفاده کنیم و به فکر آینده کشور باشیم.»

رئیس جمهوری اسلامی ضمن اشاره غیر مستقیم به رفتار انتخاباتی منفی برخی گرایش ها اضافه کرد: «مردم می خواهند قوا در کنار هم باشند و آن‌ها دعوا و بداخلاقی نمی خواهند مردم در هفت اسفند به بداخلاقی ها پاسخ دادند و در هفت اسفند گفتند تهمت ، افترا و شعارهای غلط نتیجه معکوس می‌دهد. همه ما باید در مسیر اخلاق، رفاه مردم، قدرت ملی و آینده درخشان کشور باشیم.»

حسن روحانی در بخش دیگری از این نشست خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ممنوع التصویری محمد خاتمی، این مساله را به شوخی تشبیه کرد و گفت: «من قبلا هم در مورد این موضوع صحبت کردم. هیچ مصوبه‌ای نسبت به ممنوع‌التصویری حضرت آقای خاتمی رییس جمهور دولت‌های هفتم و هشتم وجود ندارد. هیچ زمانی در هیچ دوره‌ای همچنین مساله ای مطرح نبوده است. این نکته را با توجه به آنکه خودم در شورای عالی امنیت بوده‌ام می گویم. من از دبیرخانه شورای عالی امنیت پرسیده ام و آن‌ها گفته‌اند که چنین مصوبه‌ای نداشتند، اما هم اگر مصوبه‌ای بر این پایه داشته باشند غیرقانونی است دبیرخانه حق چنین کاری را ندارد.»

به گزارش روز شنبه ۱۵ اسفند سایت کلمه، علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران در مراسم عروسی نرگس موسوی دختر میرحسین موسوی اعلام کرد که از طرف سیدمحمد خاتمی مامور شده تا اطلاع دهد که علیرغم عزم جدی آقای خاتمی برای حضور در این مراسم، ماموران امنیتی با حکم، مانع از خروج وی از منزل شده‌اند!

حسن روحانی در این کنفرانس خبری با اشاره به برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت گفت: «اقتصاد کشور باید توسط بخش غیردولتی احیا شود و دولت باید تسهیلات لازم را فراهم کند و من می‌خواهم به بخش خصوصی و تعاونی بگویم دولت در سال ۹۴ قدم‌های بزرگی برداشته و هزینه حمل و نقل دریایی بیست و پنج درصد کاهش یافته است بنابراین در توسعه ریل می‌توانیم فعال شویم. ما در مسائل اساسی محیط زیستی، مسائل آب و مسائلی که مربوط به اشتغال باشد، تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد