ادامه رقابتهای درون حزبی در آمریکا؛ کروز و سندرز در دو ایالت پیروز شدند

ادامه رقابتهای درون حزبی در آمریکا؛ کروز و سندرز در دو ایالت پیروز شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رقابتهای درون حزبی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در پنج ایالت دنبال شد. جمهوریخواهان در چهار ایالت کانزاس٬ مین٬ لوئیزیانا و کنتاکی

آگهی

رقابتهای درون حزبی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در پنج ایالت دنبال شد. جمهوریخواهان در چهار ایالت کانزاس٬ مین٬ لوئیزیانا و کنتاکی به مصاف هم رفتند.

برخلاف پیش بینی ها که دونالد ترامپ را پیشتاز رقابت های «شنبه بزرگ» معرفی کرده بودند، تد کروز، سناتور جمهوریخواه در در دو ایالت کانزاس و مِین پیروز شد.

تد کروز پس از این پیروزی به هوادارانش گفت: «جمهوریخواهان همه به حمایت از ما برخاستند. ۶۵ درصد جمهوریخواهان دونالد ترامپ را بهترین نامزد برای رقابت با هیلاری کلینتون نمی دانند. اگر او ببازد ما دیوان عالی را برای یک نسل از دست خواهیم داد. ما سنا را از دست خواهیم داد. از اینرو می خواهیم که جمهوریخواهان به مبارزات انتخاباتی ما بپیوندند.»

پس از دو شکست در کانزاس و مین٬ دونالد ترامپ٬ این میلیارد جمهوریخواه در لوئیزیانا پیروز میدان بود و در ایالت کنتاکی هم با به دست آوردن ۳۶ درصد آراء پیشتاز شد.

جمهوریخواهان در حالی رقابتهای درون حزبی را دنبال می کنند که بن کارسن روز جمعه از ادامه آن انصراف داد.

در جبهه دموکراتها نیز رقابت ها در سه ایالت دنبال شد؛ لوئیزیانا، کانزاس و نبراسکا. و برنی سندرز، سناتور دموکرات در دو ایالت کانزاس و نبراسکا هیلاری کلینتون را شکست داد.

برنی ساندرز پس از این پیروزی گفت: «مردم ما از سیاستهای موجود خسته شده اند و خواهان تغییرات جدی در کشور هستند. و من به شدت پویایی واقعی موجود در مسیر پیروزی را احساس می کنم. نه به این دلیل که چنین جمعیت زیادی امشب جمع شده اند بلکه آرایی را که کسب خواهیم کرد می بینیم.»

اما در لوئیزیانا بخت با هیلاری کلینتون یار بود و وی با پشت سر گذاشتن رقیبش پیروز شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟