مشاهدات خبرنگار یورونیوز از وضع پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه

مشاهدات خبرنگار یورونیوز از وضع پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آپوستولوس استایکوس، گزارشگر یورونیوز برای بررسی وضعیت پناهجویان به منطقه مرزی میان یونان و مقدونیه است. در گفتگویی کوتاه، از او پرسیدیم که ٌنیازهای

آگهی

آپوستولوس استایکوس، گزارشگر یورونیوز برای بررسی وضعیت پناهجویان به منطقه مرزی میان یونان و مقدونیه است.

در گفتگویی کوتاه، از او پرسیدیم که ٌنیازهای فوری پناهجویان چیست؟

گزارشگر یورونیوز می گوید: «اوضاع بسیار وخیم است. این یک اردوگاه سازمان داده شده نیست. تعداد آبریزگاهها اندک است، آب گرم و حمام وجود ندارد، غذای گرم به اندازه کافی نیست و مردم باید برای یک ساندویچ پنج ساعت در صف انتظار بکشند. آنها به پزشک، پتو و چادر نیازمندند. اگر باران ببارد، پناهگاهی برای فرار از آن ندارند.»

خبرنگار یورونیوز می گوید که گروههای داوطلبان نهایت تلاش خود را می کنند، اما هر روز بر تعداد پناهجویان افزوده می شود. او بویژه به وضعیت کودکان اشاره دارد: «در میان پناهجویان، تعداد بسیاری کودک و نوزاد بچشم می خورد. می دانم بنظرتان عجیب می آید، اما اینها به اسباب بازی احتیاج دارند. بچه ها مرتب گریه می کنند، کار و سرگرمی ندارند و دلشان برای خانه تنگ شده است. مردم در گل و لای بسر می برند و بیمار می شوند. بچه ها باید سرگرم شوند. اسباب بازی مهم است.»

وی بویژه درباره نیازهای فوری پناهجویان می گوید: «آنها به پاسخ نیازمندند، حقشان است که جواب بگیرند. به امید نیازمندند. … پناهجویان از ما گزارشگران جواب می خواهند. چند دقیقه پیش، از من پرسیدند: “خبری برایمان دارید؟ چه سرنوشتی در انتظار ماست؟ مرزها را باز می کنند؟” اما من نمی توانم جواب آنها را بدهم…. جوابی که برایشان بسیار مهم است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن بیست و پنج پناهجوی دیگر در سواحل ترکیه

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟