نقش فعالتر ترکیه در حل مسئله مهاجر به اروپا

نقش فعالتر ترکیه در حل مسئله مهاجر به اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه اجلاس دیگری با ترکیه برگزار کردند. دستور جلسه آنان نقش فعالتر ترکیه در کنترل سیل مهاجر به اروپا بود. احمد

آگهی

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه اجلاس دیگری با ترکیه برگزار کردند. دستور جلسه آنان نقش فعالتر ترکیه در کنترل سیل مهاجر به اروپا بود.

احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در بدو ورود به محل کنفرانس گفت: “کنفرانس نشان می دهد که تا چه حد ترکیه و اتحادیه اروپا برای یکدیگر مهم و ارزشمند هستند. ما با چالشهای بسیاری روبرو هستیم. تنها راه رویارویی با آن، همبستگی است. مطمئنم با این چالشها از طریق همکاری روبرو خواهیم شد. ترکیه آماده است با اتحادیه اروپا همکاری کند. ترکیه آماده است تا به عضویت اتحادیه اروپا در بیاید.”

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به موارد اخیر نقض حقوق بشر در ترکیه از جمله اخراج هیئت تحریریه یک نشریه و جایگزین کردن آنها با کارمندان دولت گفت: “همکاری با ترکیه به این معنی نیست که ما همه جنبه های این کشور را بپذیریم. باید نهایت توجه خود را بویژه در مورد اقدامات اخیر (دولت ترکیه) در مورد نشریات در ترکیه به کار گیریم. مطبوعات باید در همه جا و در ترکیه آزاد باشند.”

دراین میان، اروپا، ناتوان از رویارویی با سیل مهاجران، امیدوار است در مقابل دادن امتیاز به ترکیه از کمکهای این کشور بهره مند شود.

کلثوم آلن، گزارشگر یورونیوز می گوید: “اتحادیه اروپا در مقابل چالش مهاجر از پای در می آید و سخت بر روی کمکهای ترکیه حساب می کند. این دومین دیدار نخست وزیر داووداوغلو از بروکسل در سه ماه گذشته است، اما حل مسئله مهاجران به یافتن راه حلی برای مشکل سوریه منوط است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محله آکسارای استانبول؛پاتوق قاچاقچیان انسان

احتمال شرکت مخالفان اسد در مذاکرات صلح ژنو افزایش یافت

اتحادیۀ اروپا و ترکیه بر سر موضوع مهاجران در بروکسل گردهم می آیند