انتقاد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از نتیجه نشست بروکسل

انتقاد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از نتیجه نشست بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان به نتیجه بدست آمده در نشست روز دوشنبه بروکسل میان سران کشورهای اتحادیه اروپا و نخست وزیر ترکیه مبنی بر

آگهی

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان به نتیجه بدست آمده در نشست روز دوشنبه بروکسل میان سران کشورهای اتحادیه اروپا و نخست وزیر ترکیه مبنی بر بازگرداندن پناهجویان واکنش نشان داد.

مدیر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در ژنو گفت: «بر اساس کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، اخراج پناهجویان ممنوع است. بنابراین هرگونه توافقی مبنی بر برگرداندن انبوه این افراد به کشوری ثالث بر خلاف قوانین اروپایی و بین المللی است.»

این درحالیست که ورنر فایمان، صدر اعظم اتریش در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به لزوم مسدود شدن مسیرهای مرزی کشورهای حوزه بالکان در برابر موج پناهجویان گفت: «سامان دادن یک مرز دفاعی با همکاری ترکیه یک نکته مثبت است. ولی نمی توان در دراز مدت بر آن تکیه کرد. برای همین، همزمان نیازمند سازماندهی دفاع از مرزها و نقاط عبور پناهجویان هستیم. اینگونه سیاستها پیش تر در غالب راه حلهای جامع پیش بینی شده اند ولی هرگز در سراسر اروپا به اجرا در نیامده اند.»

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز اعلام کرده گرچه در هنگام گفتگوها پیشرفتهایی به دست آمده ولی برای اعلام نتیجه قطعی مذاکرات، برخی کشورهای عضو اتحادیه نیازمند رایزنی با پارلمانهای خود هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید رهبران ترکیه و یونان بر «دیدگاه مشترک» درباره بحران پناهجویان

توافق اولیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از هجوم مهاجران غیرقانونی

اتحادیه اروپا کمکهای مالی خود به ترکیه را دو برابر خواهد کرد