مسیر بالکان برای مهاجرت به سوی اروپای غربی بطور کامل بسته شد

مسیر بالکان برای مهاجرت به سوی اروپای غربی بطور کامل بسته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مسیر بالکان در حال حاضر به طور کامل به روی مهاجران بسته شده است و مهاجران روز چهارشنبه در پشت مرزهای مقدونیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را برای کمک

آگهی

مسیر بالکان در حال حاضر به طور کامل به روی مهاجران بسته شده است و مهاجران روز چهارشنبه در پشت مرزهای مقدونیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را برای کمک صدا می زدند.

اسلوونی نیز همچون صربستان، کرواسی و مقدونیه تصمیم گرفت مرزهای خود را به طور کامل ببندید، تصمیمی که بحران انسانی در یونان را بار دیگر تشدید خواهد کرد.

نیدال، مهاجری از سوریه می گوید: «این وضعیت مرا بیمار کرده است. بسیار خسته و بی حوصله ام و نتیجه این همه انتظار هیچ بوده است. من فقط در انتظارم و هیچ چیزی عوض نمی شود. می دانم که چیزی در آخر کار نیز عوض نمی شود با این وجود همچنان منتظرم.»

هر روز بر شمار مهاجرانی که به اردوگاه موقت ایدومنی در مرز یونان و مقدونیه وارد می شوند، افزوده می شود.

کریستین ریندرز، معاون هماهنگ کننده پزشکان بدون مرز در این اردوگاه می گوید: «می ترسیم که کودکان زیادی با توجه به وضعیت اینجا بیمار شوند. رطوبت و استنشاق دود به ریه های آنها آسیب جدی وارد می کند.»

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است ۷۰۰ میلیون یورو به کشورهای عضو، بویژه یونان اختصاص دهد تا بتوانند با هجوم مهاجران مقابله کنند. آتن هم اکنون در موقعیت دشواری قرار گرفته است. این کشور باید مهاجران سرگردان را قانع کند که به پناهگاههایی که در سراسر این کشور دایر شده بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس پارلمان اروپا: بستن مرزها از ورود مهاجران و پناهندگان جلوگیری نمی کند

تاکید رهبران ترکیه و یونان بر «دیدگاه مشترک» درباره بحران پناهجویان

وضعیت نامشخص هزاران پناهجو پشت مرزهای مقدونیه