عضو شورای انقلابی حوثی‌ها از ایران خواست در جنگ داخلی یمن مداخله نکند

عضو شورای انقلابی حوثی‌ها از ایران خواست در جنگ داخلی یمن مداخله نکند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یوسف الفیشی معروف به ابومالک از فرماندهان و مقام‌های بلندپایه جنبش حوثی‌های یمن با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود از ایران خواست تا در مسائل یمن سکوت کرده و از آن بهره‌برداری نکند.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> " كفى مزايدات واستغلال "على المسئولين في الجمهورية الإسلامية في إيران السكوت وترك الاستغلال والمزايدات بملف اليمن وعليهم أن يتعلموا المسئولية والشجاعة من السيد حسن نصر الله الذي يقف لله ويتكلم لوجه الله .

Posted by ‎[Wednesday, March 9, 2016](<https://www.facebook.com/أبومالكيوسف-الفيشي-228698200516356/”>أبو مالك (يوسف الفيشي)‎ on <a href=>)

آقای فیشی در پیام فیس‌بوکی خود نوشته است: «گزافه‌گویی و بهره‌برداری بس است. مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در قضایای یمن سکوت کنند و از گزافه‌گویی و بهره‌برداری از مسائل این کشور دست بردارند. آن‌ها باید مسئولیت و شجاعت را از سیدحسن نصرالله بیاموزند.»

این نخستین مرتبه است که یکی از اعضای بلندپایه جنبش زیدی حوثی‌های یمن از مقام‌های ایرانی می‌خواهد تا در امور داخلی این کشور مداخله نکنند. عربستان سعودی و کشورهای همپیمان آن، ایران را به پشتیبانی از حوثی‌های یمن متهم می‌کنند. ایران همواره حمایت نظامی از این جنبش را رد کرده است.

به نظر می‌رسد مخاطب اصلی این پیام سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران است که روز سه‌شنبه در یک مصاحبه، احتمال حمایت نظامی ایران از حوثیان یمن را مطرح کرده بود.

عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان انتشار این پیام از سوی یکی از رهبران حوثی را مثبت ارزیابی کرده است.

عربستان سعودی و کشورهای همپیمان آن از سال گذشته تاکنون برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری پیشین یمن به قدرت، مواضع شورشیان حوثی را بمباران می‌کنند. از زمان بازپس‌گیری بندر عدن در جنوب یمن، کشورهای عضو ائتلاف و به ویژه امارات عربی متحده، نیروی زمینی به یمن اعزام کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند: خدمه کشتی آمریکایی را پس از حمله حوثی‌ها نجات دادیم

علی خامنه‌ای با حمایت از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها ابراز امیدواری کرد که «این مجاهدت‌ها ادامه یابد»

ارتش آمریکا: سامانه‌های دفاع هوایی و پهپادی حوثی‌ها در دریای سرخ را منهدم کردیم