ایران و بریتانیا تفاهم‌نامه همکاری صادراتی امضا کردند

ایران و بریتانیا تفاهم‌نامه همکاری صادراتی امضا کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ساجد جاوید، وزیر بازرگانی بریتانیا اعلام کرد لندن و تهران روز چهارشنبه یک تفاهم‌نامه همکاری برای تسهیل تامین مالی صادرات ایران امضا کرده‌اند.

آقای جاوید در توضیح این توافق بازرگانی گفت: «آژانس صادرات بریتانیا و همتای ایرانی آن [صندوق ضمانت صادرات ایران] بر سر گسترش تامین مالی قراردادها و طرح‌های تجارت میان دو کشور توافق کردند.» وزیر بازرگانی بریتانیا همچنین با تاکید بر باقی ماندن موانع مهم برای تامین مالی تجارت با ایران گفت: لندن با شرکای اروپایی خود برای رفع آثار محدودیت‌های بانکی علیه ایران، همکاری می‌کند.

با وجود اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ و لغو یا تعلیق تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه برنامه اتمی ایران، ادامه مجازات‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه سیستم پولی و بانکی این کشور، باعث نگرانی و تعلل شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی اروپا در تجارت با ایران شده است. خبرگزاری رویترز چالش را ناشی از عدم شفافیت موضع آمریکا در قبال مبادلات بانک‌ها با ایران ارزیابی کرده است.

وزیر بازرگانی بریتانیا با انتقاد از عدم شفافیت قوانین آمریکا گفت: «برای بسیاری از شرکت‌ها واقعا روشن نیست که چه کاری می‌توانند انجام دهند و از انجام چه کارهایی منع شده اند. حداقل کاری که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، روشن‌تر کردن این وضعیت است.»

ساجد جاوید قرار است در راس یک هیات بازرگانی در سال جاری میلادی از ایران دیدن کند. وی گفته است احتمالا این سفر در ماه مه انجام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟